0 نظر
93 بازدید

اقتصاد چین یخ می‌زند؟

double-quot تهران - جارپرس - نظرسنجی روز جمعه رویترز نشان داد که انتظار می‌رود فعالیت کارخانه‌های چین در ماه دسامبر کاهش بیشتری داشته باشد زیرا پایان سیاست کووید صفر و افزایش موارد ابتلا بر خطوط تولید تأثیر گذاشته است.
کد خبر : 111039
تاریخ انتشار : شنبه 10 دی 1401 - 10:12
اقتصاد چین یخ می‌زند؟

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، بر اساس پیش‌بینی ۱۴ اقتصاددان شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز، شاخص رسمی مدیران خرید بخش تولید مطابق با قرائت ماه نوامبر که پایین‌ترین سطح در هفت ماه گذشته بود، احتمالاً در ۴۸ ماه دسامبر باقی مانده است.

این داده‌ها اولین نگاهی اجمالی از اداره ملی آمار چین در مورد چگونگی تأثیرگذاری بر فعالیت کارخانه‌ها در ماه دسامبر پس از اینکه چین قوانین سختگیرانه کووید صفر خود را کاهش داد که مهار ویروس را بر بهره وری اقتصادی اولویت می‌داد، ارائه می‌دهد.

در نتیجه، کسب‌وکارها اکنون باید با افزایش عفونت‌های کووید در نیروی کار مقابله کنند که باعث می‌شود برخی از تحلیلگران کمبود نیروی کار و افزایش اختلالات زنجیره تامین را پیش‌بینی کنند.

ترس از رکود جهانی به دلیل افزایش نرخ بهره، تورم و جنگ در اوکراین، تقاضای خارجی را تضعیف کرده است که احتمالاً بر تولیدکنندگان صادرات محور چین نیز تأثیر می‌گذارد که اکنون تحت فشار هستند تا موارد از دست رفته را جبران کنند. این بدان معناست که تولیدکنندگان با وجود تمرکز مجدد دولت بر پیگیری رشد اقتصادی، اکنون با زمستانی چالش برانگیز روبرو هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.