افشای نام سه کشوری که برای تبعید به صدام پیشنهاد شد

double-quot تهران - جارپرس - یکی از وکلای صدام از نام سه کشور عربی پرده برداشت که قبل از اعدام، به او پیشنهاد شده بود تا به آنجا منتقل شود.
کد خبر : 124870
تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1402 - 18:01
افشای نام سه کشوری که برای تبعید به صدام پیشنهاد شد

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان عربی، خلیل الدلیمی، وکیل مدافع صدام، دیکتاتور سابق عراق در مصاحبه‌ای فاش کرد در چند ساعت مانده به اجرای حکم اعدام صدام سه کشور عربی برای تبعید از عراق به او پیشنهاد شده بود. این مساله به شدت مورد توجه فعالان شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

الدلیمی در مصاحبه‌ای با شبکه خبری العربیه اظهار کرد: محتوای درخواست اینگونه بود که صدام به دست خود نامه‌ای بنویسد و من آن را در رسانه‌ها اعلام کنم با این مضمون که او از نیروهای مقاومت درخواست کند (جنگ را متوقف کنند) و در مقابل صدام به یکی از پایتخت‌های سه کشور عربی اردن، مصر و قطر که آنها تعیین و با آن توافق کرده باشند، منتقل شود.

وکیل صدام در ادامه گفت: همچنین اگر او را قانع می‌کردم می‌توانستم همراه او باشم. من و خانواده‌ام می‌توانستیم همراه با آنچه به قول خودشان به آن یک جیب وصل به خزانه عراق می‌گفتند، برویم و مشکلی هم برای من و هر کسی که با رئیس (صدام) می‌رفت، به وجود نمی‌آمد؛ اما او باید برای همیشه از فعالیت سیاسی و رسانه‌ای کناره‌گیری می‌کرد. پیشنهاد پولی هم برای من و رئیس و هر کسی که او انتخاب می‌کرد، همراهش باشد، وجود داشت.

او افزود: اگر رئیس قانع می‌شد یا من او را قانع می‌کردم پیشنهاد دیگری وجود داشت، با وجود اینکه امکان انتخاب هر فرد دیگری هم جز من وجود داشت؛ اما آنها ترجیح می‌دادند آن فرد من باشم که برای فعالیت سیاسی انتخاب می‌شوم تا بتوانند در مقابل اینکه او را قانع کرده‌ام مرا به سمت معاون رئیس جمهوری برسانند، من هم گفتم که این درخواست را منتقل خواهم کرد و به او خواهم رساند و انتخاب با او است.

الدلیمی درباره تردیدها در مورد مرگ صدام با حلق آویز کردن، گفت: اعدام او فراتر از حلق آویز کردن بود. او توضیح داد که «صدام در حین اعدام در واقع از گذاشتن کیسه روی صورتش خودداری کرد.»

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.