افشارزاده: زیر ساخت ورزشگاه‌ها برای حضور خانواده‌ها مناسب است

double-quot
تهران – جارپرس – دبیرکل سابق کمیته ملی المپیک زیر ساخت‌های ورزشگاه‌ها را برای ورود خانواده‌ها مناسب می‌داند. او تاکید دارد که با حضور خانواده‌ها در استادیوم‌ها، فضای ورزش و ورزشگاه‌ها سالم‌تر خواهد شد.

کد خبر : 20541
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 اردیبهشت 1396 - 7:32
افشارزاده: زیر ساخت ورزشگاه‌ها برای حضور خانواده‌ها مناسب است

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، بهرام افشارزاده درباره حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌ها دیدگاه‌هایی دارد که با سیاست‌های اجرایی وزارت ورزش و جوانان که حامی حضور خانواده‌ها در ورزشگاه‌هاست بسیار نزدیک است. او می‌گوید: در سالن والیبال در طی سال‌های اخیر فضای بسیار خوبی به وجود آمد و با تمهیدات خاص و اصولی که اندیشیده شده بود و همچنین افزودن جایگاه ویژه‌ برای بانوان شرایط خوبی برای حضور بانوان در سالن مسابقات فراهم شد. مطمئن باشید که حضور بانوان در ورزشگاه‌ها یک آرامش خاص به مسابقات خواهد داد به ویژه‌ در استادیوم‌های فوتبال که در برخی از مواقع شاهد مطالبی هستیم که در شان تماشاگران، بازیکنان، داور و مربیان نیست. معتقدم حضور بانوان می‌تواند به دلیل حفظ حرمت بانوان این الفاظ را به حداقل برساند.

او در ادامه‌ بیان‌ کرد: اگر واقعا تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود نتیجه‌ آن را خواهیم دید؛ همان طور که در سفارت‌ خانه‌های خود در اکثر کشورها شاهد آن هستیم که خانواده‌ سفرا و مسئولان ایران در سالن مسابقات حاضر می‌شوند و رویدادهای ورزشی را با یکدیگر تماشا می‌کنند. هیچ فرقی بین خانواده‌ آنها در خارج از ایران با زنان داخل ایران وجود نخواهد داشت. اگر قدم به قدم آغاز کنیم و جایگاه‌های ویژه‌ای را مشخص کنیم، سلامت ورزشگاه‌ها حفظ خواهد شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال در ادامه‌ به نظر فقها اشاره و خاطر نشان کرد: نظر فقهای اسلام می‌تواند در این زمینه راه‌گشا باشد. هیچ منعی نخواهیم داشت، چرا که ما خودمان می دانیم که فضا را باید با دست‌های خودمان درست کنیم. در حال‌ حاضر نیز در سینماها، بازارها و بسیاری جاهای دیگر مردان و زنان در کنار یکدیگر هستند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد. من فکر می‌کنم اگر این فضا ترکیب شود آن فضایی که در حال‌ حاضر بسته است بسیار سالم‌تر می‌شود و می‌توان مسابقات را برگزار کرد.

افشارزاده حضور بانوان در ورزشگاه‌ها را بهترین دارو برای سالم سازی ورزشگاه‌ها بیان کرد و گفت: بهترین دارو این است تا با حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فضای سالمی را در استادیوم‌ها به وجود بیاوریم. بانوان کجا باید رویدادهای ورزشی را تماشا کنند؟ مادر و خواهر می‌خواهند مسابقات فرزند و برادر خود را تماشا کنند. ما نمی گوییم مردان در مسابقه بانوان حاضر شوند اما خانواده‌ای که یک عمر از دیدن مسابقات فرزند، همسر و برادر خود محروم است می‌تواند با فراهم شدن شرایط در ورزشگاه حضور داشته باشد و این می‌تواند بسیار در رشد و پیشرفت ورزش موثر باشد. همان طور که در والیبال مسابقات بسیار خوب و منظم برگزار شد و این یک داروی بسیار شفا بخش برای پیشرفت ورزش و استادیوم خواهد بود.

مشاور سابق وزیر ورزش و جوانان زیر ساخت‌های موجود را برای اجرای طرح حضور خانواده‌ها در استادیوم‌ها را مناسب دانست و افزود: ورزشگاه‌های ما در حال‌ حاضر آماده ورود بانوان هستند و نیاز به زیر ساخت نیست. حداقل در ورزشگاه آزادی چندین در ورودی وجود دارد و بسیار راحت می‌توان ورود و خروج را کنترل کرد. ما در ورزشگاه‌هایی که صدهزار نفر تماشاگر را در آن به راحتی کنترل می‌کنیم می‌توانیم یک در را نیز برای بانوان مشخص کنیم. حداقل سه یا چهار هزار نفر از بانوان در ورزشگاه‌ها حاضر خواهند شد که این مشکل خاصی را به وجود نخواهد آورد. اگر خواستن باشد توانستن هم هست. اگر بخواهند تصمیم گیری کنند به راحتی خواهند توانست.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.