0 نظر
161 بازدید

افزایش ۸۰درصدی منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بخش روستایی

double-quot

تهران-جارپرس-معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت : امسال با توجه به حمایت های مجلس و دولت، منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بخش روستایی ۸۰ درصد افزایش یافته است.

کد خبر : 22855
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 شهریور 1396 - 8:52
افزایش ۸۰درصدی منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بخش روستایی

جارپرس به نقل از ایرنا،سعیدرضا جندقیان افزود: پیش از این(قبل از سال ۹۶) ۲۰درصد مالیات بر ارزش افزوده مختص امور روستایی بود و ۲۰ درصد هم به کلان شهرها و ۶۰ درصد هم در سایر شهرها اختصاص داشت.
وی ادامه داد: در یک اتفاق خوب و جالب با حمایت ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت و در یک رویکرد جدید منابع بخش روستایی مورد توجه قرار گرفت.
معاون امور دهیاری های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها تاکید کرد: در این رویکرد جدید منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده برای کلان شهرها به ۱۲ درصد و سایر شهرها نیز به ۵۳ درصد رسید که در مجموع شاهد کاهش ۱۵ درصدی بودیم و این ۱۵ درصد هم به بخش روستایی افزوده شد و در مجموع منابع حاصل از مالیات بر ارزش افزوده در بخش روستایی به ۳۵ درصد رسید که شاهد ۸۰ درصد افزایش هستیم .
جندقیان اضافه کرد: در رویکرد جدید وزارت کشور، منابع اعتباری تخصیص یافته برای بخش روستایی، صرف توانمند سازی و اشتغال روستاییان می شود.
وی با اشاره به اینکه پیش از این بیشتر منابع تخصیصی برای روستاها صرف هزینه های امور عمرانی و خدماتی می شد، افزود: سود حاصل از اشتغال روستاییان و همچنین توانمندسازی در رویکرد جدید، صرف خدمات رسانی و عمران روستایی می شود.
جندقیان تصریح کرد: بر اساس ماده ۳۶ آیین نامه مالی دهیاری ها، منابع درآمدی دهیاری به طورکلی از ۷ محل قابل تامین است که عبارتند از: درآمدهای ناشی از عوارض (درآمدهای عمومی)، درآمدهای ناشی از عوارض اختصاصی، بهای خدمات و درآمدهای موسسات انتفاعی دهیاری، درآمد حاصل از وجوه و اموال دهیاری، کمک های اعطایی دولت و سازمان دولتی، استفاده از تسهیلات مالی، اعانات و کمک های اهدایی اشخاص و سازمان های خصوصی.
وی همچنین با اشاره به سیر برنامه های توسعه در کشور گفت: در این برنامه ها که از سال ۱۳۲۷ در کشور آغاز شده، وابستگی سکونتگاه ها به منابع دولتی مطرح بود اما در حوزه روستاها برای اولین بار در سال جاری و با پیگیری های وزیر کشور و با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی ضمن آسیب شناسی برنامه های قبلی به این سمت رفته ایم که برنامه ریزی باید از پایین به بالا باشد یعنی روستاییان توانمندی ها و برنامه های خود را اعلام کنند.
جندقیان افزود: بررسی ها نشان می دهد که سرمایه گذاری های کوچک در حوزه کشاورزی و گردشگری به راحتی می تواند علاوه بر ایجاد درآمدهای پایدار در روستا، سبب ایجاد اشتغال هم شود.
وی تصریح کرد: برای ایجاد درآمد پایدار در روستاها باید بر ظرفیت های نهفته در مشارکت روستاییان تکیه کنیم و به ترویج الگوهای روستایی مبتنی بر مشارکت های مردمی و ظرفیت های درونزا توجه کنیم.
اکنون ۲۱ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۹۱۴ نفر در ۶۱ هزار و ۷۲۴ روستای کشور زندگی می کنند که ۴۳ ، ۲۸ درصد از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.
در زمان حاضر در مجموع بیش از ۸۷ درصد جمعیت روستایی کشور، زیر پوشش مدیریت و خدمات نهاد دهیاری قرار دارند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.