0 نظر
171 بازدید

افزایش ۷۵ درصدی روزهای پاک در کلانشهر تبریز

double-quot

تبریز – جارپرس – مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: مقایسه وضعیت کیفی هوای کلانشهر تبریز در سه ماهه نخست سال جاری و سال گذشته حاکی از افزایش ۷۵ درصدی روزهای پاک در این کلانشهر می باشد.

کد خبر : 21581
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 تیر 1396 - 6:45
افزایش ۷۵ درصدی روزهای پاک در کلانشهر تبریز

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا ، حمید قاسمی افزود: بر اساس اطلاعات ایستگاه های سنجش کیفیت هوا، در سه ماهه نخست سال جاری، شاخص کیفیت هوا ۴۹ روز در وضعیت پاک، ۳۹ روز در وضعیت سالم و پنج روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشته است.
وی ادامه داد: این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته، شاخص کیفیت هوا ۲۸ روز در وضعیت پاک، ۵۸ روز در وضعیت سالم و هفت روز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بوده است.
قاسمی اظهار کرد: این روند حاکی از افزایش ۷۵ درصدی روزهای پاک در سال جاری نسبت به سال ۹۵ می باشد.
وی، علت این افزایش و ارتقای کیفیت هوا را در کلانشهر تبریز اهتمام در توزیع سوخت های یورو چهار و جلوگیری از توزیع سوخت مازوت برای صنایع و واحدهای خدماتی برای کلانشهر تبریز عنوان کرد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۱۸۹ روز سالم، ۵۸ روز ناسالم برای گروه های حساس و ۱۱ روز ناسالم کامل داشتیم.
وی اظهار کرد: شاخص کیفیت هوا برای وضعیت پاک بین صفر تا ۵۰ پی. اس٫ آی، برای وضعیت سالم بین ۵۱ تا ۱۰۰، برای وضعیت ناسالم برای گروه های حساس بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ می باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.