افزایش ۳۶ درصدی حجم مبادلات تجاری چین و روسیه

double-quot تهران - جارپرس - تجارت روسیه و چین در ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ به ۱۳۴.۱ میلیارد دلار رسیده است.
کد خبر : 130728
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مرداد 1402 - 16:45
افزایش ۳۶ درصدی حجم مبادلات تجاری چین و روسیه

به گزارش جارپرس از باشگاه خبرنگاران، اداره کل گمرک چین اعلام کرد تجارت روسیه و چین در ژانویه تا ژوئیه ۲۰۲۳ با ۳۶.۵ درصد رشد به ۱۳۴.۱۰۴ میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، در طول دوره گزارش، چین کالا‌هایی به ارزش ۶۲.۵۴۵ میلیارد دلار به روسیه صادر کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲، ۷۳.۴ درصد افزایش داشت. تحویل از روسیه به چین با ۱۵.۱ درصد افزایش به ۷۱.۵۵۹ میلیارد دلار رسید.

به طور جداگانه، در ماه جولای، تجارت بین دو کشور به ۱۹.۴۸۸ میلیارد دلار رسید: روسیه کالا‌هایی به ارزش ۹.۲۰۸ میلیارد دلار به چین عرضه کرد. چین کالا‌هایی به ارزش ۱۰.۲۸۰ میلیارد دلار به روسیه عرضه کرد.

اداره کل گمرک چین اعلام کرد تجارت آمریکا و چین در ژانویه تا جولای ۲۰۲۳ با ۱۵.۴ درصد کاهش به ۳۸۱.۵۱۴ میلیارد دلار رسیده است.

صادرات چین به آمریکا در دوره گزارش سالانه ۱۸.۶ درصد کاهش یافت و به ۲۸۱.۶۵۵ میلیارد دلار رسید. تحویل از آمریکا به چین با ۴.۷ درصد کاهش به ۹۹.۸۵۹ میلیارد دلار رسید.

به طور جداگانه، در ماه جولای، تجارت بین دو کشور به ۵۴.۳۲۲ میلیارد دلار رسید: آمریکا کالا‌هایی به ارزش ۱۲.۰۰۹ میلیارد دلار به چین عرضه کرد. چین کالا‌هایی به ارزش ۴۲.۳۱۳ میلیارد دلار به آمریکا عرضه کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.