افزایش ۲۰۰ درصدی اجاره مسکن نگران کننده است

double-quot تهران - جارپرس - رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان نکا گفت: یکی از معضلاتی که دفاتر مشاورین املاک در سطح شهر نکا حتی در سراسر کشور با آن مواجه هستند، افزایش ۲۰۰ درصدی خانه های استیجاری است که نگران کننده بوده و ادامه روند فعلی بحران‌زا خواهد بود.
کد خبر : 94284
تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 تیر 1401 - 14:49
افزایش ۲۰۰ درصدی اجاره مسکن نگران کننده است

 

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان نکا ضمن تاکید بر ارائه راهکارهای خلاقانه برای حل بحران مسکن گفت: تهیه مسکن برعهده حاکمیت است اما جوانان به دنبال یک مسکن و سرپناه هستند. این یک اصل برای امر ازدواج و تشکیل خانواده است، دهه ۸۰ از این حیث برای مردم ایران مناسب بود اما اگر روند فعلی ادامه پیدا کند شرایط رو به بحران خواهد بود.

حسین اسدی در گفت و گو با ایسنا گفت: تمام هزینه های روزمره جامعه به هم وابسته است؛ کسی اگر کالایی را امروز با یک رقم مشخص خرید می‌کند فردا باید همان کالا را با قیمت دیگر و بالاتری که اصلا قابل تصور نیست خریداری کند که این موضوع متوجه شهروندان نیست بلکه بر عهده حاکمیت است.

وی افزود: یکی از معضلاتی که مشاورین املاک در سطح شهر نکا حتی در سراسر کشور با آن مواجه هستند، افزایش ۲۰۰ درصدی خانه های استیجاری است که با بهم خوردن تعادل بین عرضه و تقاضا، عرضه املاک استیجاری کم و تقاضا زیاد شده است.

اسدی با توجه به تجربه ۳۰ ساله فعالیتش در این رشته گفت: مشکل کنونی مسکن اینست که دارای بازار ملتهب است و بار روانی برای جامعه دارد چراکه رشد اقتصادی و اجتماعی منوط بر این است که ما در خانواده آرامش فکری و روحی داشته باشیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک شهرستان نکا گفت: در سال های گذشته پیشنهاد اجاره واحدهایی از مسکن مهر (شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) را به جوانانی که توانایی چندانی برای اجاره خانه نداشته و قصد تشکیل زندگی داشتند می دادیم اما متاسفانه دیگر در مسکن مهرها هم خانه ای برای اجاره وجود ندارد.

اسدی خاطرنشان کرد: در سال‌های گذشته عرضه خانه به صورت نرمال و استاندارد بود و حداقل ۱۰ گزینه انتخاب برای مراجعه کنندگان وجود داشت اما امروزه ۵۰ نفر ثبت نامی در فاتر مشاورین املاک داریم که اگر یک مورد مسکن برای اجاره وجود داشته باشد باید بین این ۵۰ نفر تقسیم شود.

وی در پایان گفت: کفه قیمت همیشه در عرضه و تقاضا متعادل می‌شود.عرضه و تقاضا اگر مساوی شد آرامش در بازار حاکم می شود.

مهناز قبادی – خبرنگار ایسنا مازندران

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.