0 نظر
175 بازدید

افزایش کشت برنج امسال در مازندران

double-quot

ساری – جارپرس – استاندار مازندران از افزایش کشت برنج در استان خبر داد.

کد خبر : 21615
تاریخ انتشار : شنبه 24 تیر 1396 - 3:52
افزایش کشت برنج امسال در مازندران

به گزارش جارپرس به نقل از ایسنا، «ربیع فلاح جلودار» در آئین نخستین برداشت مکانیزه برنج در روستای اوجابندان قائم‌شهر، اظهار کرد: سطح زیرکشت و به دست آوردن میزان محصولات در سال زراعی جاری در مازندران همانند سال گذشته به‌علت شرایط آب و هوایی مناسب افزایش صورت گرفته است.

وی میزان افزایش تولید محصولات کشاورزی مازندران در سال جاری را بیشتر از ۵ درصد برآورد و خاطرنشان کرد: این افزایش در بخش شلتوک بیشتر از ۱۰۰ هزار تن قابل پیش‌بینی است.

استاندار مازندران با اشاره به آمار جهاد کشاورزی این استان از افزایش ۳۰۰۰ هکتاری سطح زیر کشت برنج و رشد تولید این محصول خبر داد و افزود: وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط با مکانیزاسیون ماشین‌های کشت کشاورزی اقدامات موثری انجام داده و در سال گذشته بیش از ۲۱۳۰ میلیارد ریال در این زمینه تسهیلات به کشاورزان مازندران پرداخت کرد.

فلاح در خصوص پیشرفت‌های صورت گرفته در بخش کشاورزی مازندران با بیان این‌که سطح زیرکشت برنج در مازندران افزایش یافته و برداشت نیز به صورت مکانیزه شده است، گفت: امسال بیش از ۸۰ درصد از شالیزارهای این استان با کمباین مخصوص برنج برداشت می‌شود.

وی یادآور شد: امسال مدیریت مناسبی در بحث واردات انجام شده است پشتیبانی‌های لازم برای وضعیت بازار و تثبیت قیمت انجام گرفت تا هیچ میزانی برنج به مازندران وارد نشود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.