0 نظر
171 بازدید

افزایش میانگین بستری روزانه از ۱۳ به ۲۰ بیمار

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود از افزایش میانگین بستری روزانه از ۱۳ به ۲۰ بیمار طی دو هفته گذشته در مناطق تحت‌پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود خبر داد.
کد خبر : 72485
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 11:57
افزایش میانگین بستری روزانه از ۱۳ به ۲۰ بیمار

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر رضا چمن در ستاد مدیریت مقابله با کرونا در شاهرود اظهار کرد:در شبانه روز گذشته ۲۰ بیمار کووید۱۹ در بخش‌های اختصاص یافته به بیماران کرونایی بستری شدند و در این بازه زمانی پاسخ ۸۱ نمونه آزمایشگاهی در شهرستان شاهرود و میامی مثبت اعلام شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۱۳ بیمار کووید۱۹ در بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند که از این تعداد بیمار بستری، ۱۶ نفر با حال بد در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان و مراقبت قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود خاطرنشان کرد: طی دو هفته گذشته میانگین بستری روزانه از ۱۳ بیمار به ۲۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به لزوم تسریع بیشتر در واکسیناسیون افزود: پوشش واکسیناسیون در شهرستان های شاهرود و میامی هنوز به حدی نرسیده است که ایمنی جمعی ایجاد کند.

دکتر چمن گفت: ایمنی جمعی با تزریق ۲ دُز واکسن ۹۰ درصد از جامعه تحت پوشش محقق می‌شود که هنوز با این هدف در سراسر کشور و منطقه فاصله زیادی وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی شاهرود  با بیان اینکه چرخه انتقال ویروس هم اکنون فعال است و مهار نشده است اضافه کرد: عادی‌انگاری و کم توجهی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بازگشایی مدارس، کسب و کارها و فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، فرهنگی و همچنین برخی از روابط و هر آنچه که منجر به تجمع، ازدحام و افزایش مواجه در این شرایط شکننده شود، بی تردید موجب افزایش نسبی مبتلایان در شرق استان سمنان شده است.

این عضو ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا معتقد است که شناسایی به موقع مبتلایان، اعلام هشدار و تغییر رنگ کرونایی تهدیدی است که باید تبدیل به فرصت شود.

وی افزود: بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم‌اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت قرمز و شهرستان میامی در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

دکتر چمن گفت: شهرستان‌های شاهرود و میامی با جمعیتی حدود ۲۶۰ هزار تن و ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.