افزایش صادرات گاز روسیه به چین در سال ۲۰۲۳

double-quot تهران - جارپرس - آمار‌ها نشان می‌دهد حجم صادرات گاز روسیه به چین نسبت به سال گذشته بیش از ۶۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر : 132122
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 15:50
افزایش صادرات گاز روسیه به چین در سال ۲۰۲۳

به گزارش جارپرس از باشگاه خبرنگاران، پایگاه اینترنتی «اسپوتنیک» گزارش داد روسیه ۴.۴۶ میلیون تن گاز طبیعی مایع، به ارزش ۲.۹۸ میلیارد دلار، در فاصله ژانویه-ژوئیه ۲۰۲۳ به چین صادر کرده است که این رقم نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته، ۶۲.۷ درصد افزایش نشان می‌دهد.

طبق داده‌های سازمان گمرک مرکزی چین در روز یکشنبه، چین در ژانویه-ژوئیه ۲۰۲۲ میلادی ۲.۷۴ تن گاز طبیعی مایع از روسیه خریداری کرده، در حالی که در کل همین سال، چین ۶.۴۸۵ میلیون تن گاز طبیعی به ارزش ۶.۷۳۲ میلیارد دلار از روسیه وارد کرده است.

استرالیا همچنان صادرکننده شماره یک گاز طبیعی مایع به چین در هفت ماهه سپری شده از سال ۲۰۲۳ باقی ماند و ۱۳.۵ میلیون تن گاز طبیعی مایع به ارزش ۸.۳ میلیارد دلار به چین صادر کرد. کشور دوم قطر است که در مدت مشابه، ۹.۵۱ میلیون تن گاز طبیعی مایع به ارزش ۶.۱ میلیارد دلار به چین صادر کرد. طبق آمار و ارقام منتشر شده گمرک چین، روسیه هم سومین صادرکننده گاز طبیعی مایع به چین بوده است. آمریکا در همین مدت فقط ۱.۲۷۰ تن گاز طبیعی مایع به ارزش ۸۶۷.۳ میلیون دلار به چین صادر کرد.

صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله در ژانویه-ژوئیه ۲۰۲۳، تقریباً ۱۰۰ درصد (۹۸.۹۸ درصد) افزایش یافت و به رقم ۳.۹۴۲ میلیارد دلار رسید. گمرک چین داده‌های مربوط به حجم این نوع عرضه را منتشر نکرد و صرفاً اطلاعات مالی را منتشر کرد. این رقم تقریباً به رقم کلی سال ۲۰۲۲ می‌رسد که در آن سال مجموع ارزش صادرات گاز روسیه به چین از طریق خط لوله به ۳.۹۸ میلیارد دلار رسید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.