0 نظر
86 بازدید

افزایش شمار شهدای غزه به بیش از ۱۱ هزار

double-quot تهران- جارپرس-وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای ۳۵ روز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به بیش از ۱۱ هزار نفر خبر داد.
کد خبر : 135764
تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 18:26
افزایش شمار شهدای غزه به بیش از ۱۱ هزار

به گزارش  جارپرس از ایرنا، «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه در این باره اعلام کرد: تعداد شهدای تجاوزات رژیم صهیونیستی در روز سی و پنجم به ۱۱۰۷۸ شهید رسیده است.

وی گفت: در میان شهدا ۴۵۰۶ کودک، ۳۰۲۷ زن و ۶۷۸ سالمند وجود دارند.

القدره همچنین اعلام کرد که تعداد مجروحان جنایات رژیم صهیونیستی در ۳۵ روز اخیر نیز به ۲۷۴۹۰ تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: ما همچنین ۲۷۰۰ گزارش مفقودی دریافت کردیم که ۱۵۰۰ مور آن مربوط به کودک است.

به گزارش ایرنا، در حالی عملیات طوفان الاقصی وارد سی و پنجمین روز خود شده که پیشتر سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه با اشاره به وضعیت فاجعه‌بار بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این شهر، از افزایش آمار شهدای کادر درمان این شهر تا ۱۹۵ نفر خبر داده بود.

«اشرف القدره» اعلام کرد: تعداد شهدای کادر پزشکی و درمان در این شهر به ۱۹۵ نفر رسیده، ۵۱ آمبولانس منهدم و ۱۲۰ موسسه بهداشتی نیز تخریب شده است، ۱۸ بیمارستان از کار افتاده و ۴۰ موسسه بهداشتی – درمانی اولیه نیز از دسترس خارج شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل قصد دارد سیستم بهداشت و درمان را هدف قرار دهد، از جامعه جهانی خواست تا برای حفاظت از نظام سلامت و کارکنان آن در فلسطین فورا مداخله کند.

به گفته وی، تیم‌های پزشکی ۳۵ روز است که میدان را ترک نکرده‌اند و تلاش می‌کنند با وجود امکانات محدودی که در اختیار دارند و تا جایی که می‌توانند به نجات جان مجروحان تجاوزات اسرائیل بپردازند، با این وجود خودشان هم هدف قرار گرفته‌اند.

القدره از جامعه جهانی و همه نهادهای بشردوستانه و حقوق بشری آن خواست که از نظام سلامت و کارکنان آن محافظت تا بتواند بدون تهدید مطلق به وظایف خود عمل کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت نوار غزه همچنین با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی ۵ روز پیش نیز مجتمع پزشکی الشفاء را هدف قرار داد و در جریان آن یک کودک شهید و سه نفر دیگر مجروح شدند، افزود: رژیم اسرائیل همچنین بیمارستان های الرنتیسی و النصر را نیز هدف قرار داد که بر اثر آن ۸ شهروند شهید و ۱۴۰ کادر پزشکی نیز زخمی شدند. همچنین بیمارستان قدس نیز از این حملات مستثنی نبوده و مورد حمله قرار گرفت و در این حمله نیز چهار نفر شهید و ۱۶ نفر دیگر مجروح شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.