افزایش تعداد دانشگاه‌های کانادایی که دانشجو خارجی می‌پذیرند

double-quot تهران - جارپرس - کانادا تعداد دانشگاه‌هایی که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی در دوران پاندمی "کووید-۱۹" هستند را افزایش داد.
کد خبر : 41954
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 دی 1399 - 11:39
افزایش تعداد دانشگاه‌های کانادایی که دانشجو خارجی می‌پذیرند

به گزارش جارپرس از ایسنا، به طور کلی، همه دانشگاه‌های کانادا اجازه پذیرش دانشجویان خارجی را ندارند و برخی از آنها می‌توانند دانشجوی خارجی داشته باشند.

تنها برخی از دانشگاه‌های برجسته در “انتاریو” کانادا که در میان دانشجویان خارجی،‌ استانی محبوب است، مجاز به پذیرش دانشجویان خارجی هستند.

در این لیست، دانشگاه‌هایی چون “واترلو”( Waterloo)، “رایرسون”( Ryerson) و ” ویندزور “( Windsor) و “دانشگاه هنر و طراحی انتاریو”( OCAD) قرار دارد.

در این راستا،‌ به تازگی تعداد دانشگاه‌های این لیست افزایش پیدا کرده است و مراکزی چون کالج “ایمنوآل” دانشگاه “ویکتوریا”، کالج “هرزینگ”( Herzing)، مدرسه بین‌المللی آزمون خلبانی، کالج “ناکس” و دانشگاه‌های دیگر به لیست دانشگاه‌هایی اضافه شده‌اند که مجاز به پذیرش دانشجویان خارجی هستند.

همچنین ۴۰ موسسه در “بریتیش کلمبیا” و ۷ دانشگاه‌ در “آلبرتا” به این لیست افزوده شدند.

دولت کانادا از ۲۰ اکتبر سال ۲۰۲۰ میلادی، مرزهای این کشور را به روی دانشجویان بین‌المللی باز کرده است.

در ابلاغیه دولت کامادا به این مناسبت آمده است: اگر دانشگاهی از این لیست دارای پردیس‌های متعدد باشد،‌کلیه دانشگاه‌های آن استان یا منطقه در این لیست قرار می‌گیرند.

دانشجویان خارجی به محض ورود به کانادا باید به مدت ۱۴ روز قرنطینه شوند.

همچنین موسساتی که در این لیست قرار گرفتند، باید دارای برنامه آمادگی در برابر “کووید-۱۹” باشند که توسط مقامات استان یا مقامات دولتی تایید شده باشد.

دولت کانادا نیز برای دانشجویان بین‌المللی یک راهنمای ایمنی و بهداشتی صادر کرده است.

در حالی‌که دانشجویان خارجی به تدریج در حال بازگشت به کانادا هستند، نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد این دانشجویان کانادا را یک مقصد “ایمن و پایدار” می‌دانند.

استان “انتاریو” بیشترین تعداد دانشجویان خارجی در میان استان‌های کانادا را دارد.در سال ۲۰۱۹ میلادی،‌ تقریبا نیمی از کل کل دانشجویان خارجی(حدود ۳۰۷ هزار نفر) در دانشگاه‌های انتاریو تحصیل کردند.

پس از انتاریو، بریتیش کلمبیا با ۲۳ درصد پذیرش دانشجوی خارجی(۱۴۵ هزار نفر)، در جایگاه دوم قرار دارد.

پس از آن،‌کبک با ۱۴ درصد در جایگاه سوم پذیرش دانشجویان خارجی است.

با وجود بازگشایی تدریجی دانشگاه‌های کانادا به روی دانشجویان خارجی، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد که برخی از دانشگاه‌های کانادا شاهد کاهش تعداد ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی و افزایش ثبت‌نام دانشجویان داخلی هستند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.