افزایش اتوبوس آمبولانس وموتورلانس های اورژانس تا پایان سال

double-quot تهران - جارپرس - رئیس سازمان اورژانس کشور بخشی از برنامه این سازمان برای نیمه دوم سال جاری را تشریح کرد و از افزایش اتوبوس آمبولانس وموتورلانس های اورژانس خبر داد.
کد خبر : 71040
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 مهر 1400 - 9:15
افزایش اتوبوس آمبولانس وموتورلانس های اورژانس تا پایان سال

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، جعفر میعادفر درباره برنامه سازمان اورژانس کشور برای نیمه دوم سال جاری اظهار کرد: در کل کشور برنامه های متفاوتی را در پیش داریم.

وی ادامه داد: طی روز های گذشته برنامه ای را در خصوص تولید اتوبوس آمبولانس داشتیم که با همکاری ایران خودرو دیزل اقدامات مربوط به شاسی آن انجام شده و در حال انتقال به یک شرکت آمبولانس ساز داخلی است که تبدیل به آمبولانس شود. انتظار داریم که برای امداد نوروزی به ناوگانمان افزوده شود تا برای استقرار در میادین و.. از آن استقاده شود؛ چرا که هر اتوبوس آمبولانس حدود ۱۰ مصدوم را منتقل می کند.

رئیس سازمان اورژانس کشور اظهار کرد: در خصوص گسترش موتورلانس استان ها نیز برای ۱۰ کلانشهر کشور برنامه هایی داریم که موتورلانس تهیه کنیم. در کلانشهرها با ترافیک جدی رو به رو هستیم. خوشبختانه در تهران اقداماتی انجام شده و جا دارد که اقدامات گسترده تری صورت گیرد، اما در حال حاضر حدود ۱۶۰ دستگاه موتورلانس فعال است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد باید موتولانس تقویت شود تا زمانی که به محل می رسد اقدامات اولیه را انجام دهد تا درخواست دهنده و خانواده اش آرامش پیدا کنند و پس از آن آمبولانس برسد.

وی گفت: در دیگر برنامه های کلان بحث آموزش پرسنل و مهارت پرسنل نیز بسیار مهم است؛ ما حدود ۲۰ هزار نفر در استان های کشور جمعیت داریم و حوزه آموزش اقدام اساسی را می طلبد. همچنین تجهیز اسکیل لب ها و محل هایی که مانکن های آموزشی در آن موجود است باید تقویت شود.

میعادفر تاکید کرد: در هشت قطب کشور نیاز به دیسپچ های تخصصی داریم که بتوانیم برنامه ۲۴۷ و ۷۲۴ را در استان ها نیز گسترش دهیم.

وی در پاسخ به اینکه برنامه های اورژانس تهران و مترو که قرار بود از پیش صورت گیرد به چه نتیجه ای خواهد رسید؟ گفت: از سوی اورژانس تهران بررسی و در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.