افزایش آمار مسمومیت با «متانول» در یاسوج به ۳۶ نفر

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش آمار مسمومیت در اثر «متانول» به ۳۶ نفر در یاسوج خبر داد.
کد خبر : 107938
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 آذر 1401 - 20:41
افزایش آمار مسمومیت با «متانول» در یاسوج به ۳۶ نفر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمد غلام نژاد در تشریح جزئیات این خبر گفت: تا ظهر امروز  ۳۶ زن و مرد بر اثر مسمومیت با متانول به بیمارستان امام سجاد یاسوج مراجعه کردند.

وی اظهارکرد: از این تعداد ۶ نفر خانم و ۳۰ نفر آقا بودند که تاکنون ۳۲ نفر دیالیز شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: از مجموع افراد مراجعه کننده یک نفر فوت کرده و دو نفر هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان هستند که وضعیت وخیمی دارند.

غلام نژاد بیان کرد: همه امکانات بیمارستان را برای نجات و ارائه خدمات به این بیماران بسیج کرده ایم.

گفتنی است که گیجی، خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، درد شکمی، سردرد و تضعیف دستگاه اعصاب مرکزی (مغز) از علائم مسمومیت با متانول  است. مسمومیت با متانول یک دوره نهفته دارد که بین ۶ الی ۲۴ ساعت پس از مصرف مشروبات الکی رخ می‌دهد، بسته به میزان مصرف متانول این دوران طول خواهد کشید که باعث اختلال در کارکرد بینایی از جمله تاری دید، تغییرات میدان‌بینایی، دوبینی و کوری کامل می‌شود.

طی یک تا دو ساعت اولیه پس از مصرف مشروبات تقلبی آلوده به متانول، به دلیل وجود اتانول در مشروبات، علایم مستی، برافروختگی، پرحرفی و علایم گوارشی بروز می‌کند، این امر سبب می‌شود بیماران معمولا دیرتر و به‌طور شایع پس از ۲۴ ساعت و با وضعیت بدتر و وخیم‌تر به بیمارستان مراجعه کنند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.