افتتاح ۲ طرح عمران شهری همزمان با دهه فجر در شهرکرد

double-quot
شهرکرد – جارپرس – ‘بازارچه دائمی صنایع دستی وگردشگری’ و طرح ‘کنارگذر شرقی و شمالی شهرکرد’ روز سه شنبه با حضور ایرج حسینی صدر آبادی قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهوری در شهرکرد افتتاح شد.
کد خبر : 19137
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 19 بهمن 1395 - 11:09
افتتاح ۲ طرح عمران شهری همزمان با دهه فجر در شهرکرد

به گزارش جارپرس به نقل  از ایرنا، شهردار شهرکرد در جریان افتتاح بازارچه دائمی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: این بازارچه در زمینی به مساخت یکهزار و ۱۰۰ متر و با ۸۵۰ مترمربع زیربنا برای ساماندهی ۴۰ غرفه تکمیل شده است.
نورالله غلامیان دهکردی افزود: سازه این بازارچه با اعتباری افزون بر ۷۵ میلیارد ریال به مدت یک سال ساخته شده که با غرفه بندی و فعال شدن آن زمینه اشتغال ۶۵ نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم خواهد شد.
وی گفت: این سازه به منظور رونق بازار فروش برای صنایع دستی و تولیدات خانگی زنان سرپرست خانوار احداث شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نیز از غرفه بندی و فعال شدن این بازارچه در روزهای پایانی سال جاری خبر داد و گفت: این بازارچه بهترین مکان و جایگاه عرضه تولیدات صنایع دستی زنان روستایی و عشایری استان است.
بهمن عسگری سوادجانی توضیح داد: با تمهیدات اندیشیده شده در این بازارچه فرآوری محصولات کشاورزی استان نیز قابل عرضه به گردشگران و مسافران خواهد بود که اواخر اسفند ماه سال جاری با حضور سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور بهره برداری و گشایش خواهد یافت.
همچنین در مراسم جداگانه دیگری بهره برداری از طرح کنارگذر شرقی و شمالی شهر شهرکرد با حضور قائم مقام معاون امور مجلس رئیس جمهوری و استاندار چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
شهردار شهرکرد، طول این کمربندی را ۱۶ کیلومتر برآورد کرد و گفت: امسال افزون بر ۹۵ میلیارد ریال اعتبار برای اتصال میدان قمر بنی هاشم (ع) ورودی شهرکرد حد فاصل جاده اصفهان – شهرکرد به جاده شهر توریستی سامان تکمیل و افتتاح شد.
وی اظهار کرد: از میزان اعتبار هزینه شده ۶۵ میلیارد ریال از اعتبارات منابع داخلی شهرداری شهرکرد و ۳۰۰ میلیارد ریال مابقی از اعتبارات استانی هزینه شده است.
شهردار شهرکرد تصریع کرد: با بهره برداری از این محور ارتباطی دسترسی گردشگران به شهر سامان و پل تاریخی ‘زمانخان’ ۲۰ کیلومترکاهش و دسترسی حدود ۲۰ هزار دانشجو که بخش عمده آنها غیر بومی هستند به دهکده علمی شهرکرد آسان می شود.
شهرستان شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از ۱۷۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.