0 نظر
202 بازدید

افتتاح معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره زاهدان با حضور رئیس جمهوری

double-quot
زاهدان – جارپرس – معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره نصرت آباد شهرستان زاهدان واقع در مرکز سیستان وبلوچستان روز سه شنبه با حضور رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس از محل فرودگاه بین المللی زاهدان افتتاح شد.
کد خبر : 19680
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 10 اسفند 1395 - 8:41
افتتاح معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره زاهدان با حضور رئیس جمهوری

به گزارش جارپرس، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره یکی از ۳۵ طرح بزرگ اقتصاد مقاومتی در کشور است که براساس توانمندی های معدنی منطقه و با سرمایه گذاری بیش از یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال و ۸،۲ میلیون یورو توسط شرکت ملی صنایع مس ایران اجرا شده است.
نادر میرشکار گفت: افتتاح معدن و کارخانه فرآوری مس چهل کوره زمینه اشتغال ۲۲۵ نفر را به صورت مستقیم و ۴۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم که همه از نیروهای بومی هستند؛ فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: ذخیره معدن مس چهل کوره بیش از ۱۵ میلیون تن تخمین زده شده است.
وی خاطر نشان کرد: کارخانه فرآوری مس چهل کوره سالانه ۱۶ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره مس با عیار ۲۰ درصد تولید می کند.
معدن و کارخانه فرآوری مس در منطقه گراغه نصرت آباد در ۱۰۰ کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود ۱۸۷ هزار و ۵۰۲ کیلومترمربع و بیش از ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
دکتر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه وارد زاهدان شد و در مراسمی متمرکز باند دوم فرودگاه بین المللی زاهدان، هواپیمایی تفتان ایر، معدن و مس چهل کوره، طرحهای مخابراتی و بزرگراهی سیستان و بلوچستان را از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.