اعلام آمادگی ۴ کشور اروپایی برای برسمیت شناختن کشور فلسطینی

double-quot تهران- جارپرس-چهار کشور اروپایی از جمله اسپانیا اعلام کردند که آماده به رسمیت شناختن یک کشور مستقل فلسطینی به عنوان "تنها راه دستیابی به صلح و امنیت" در منطقه جنگ زده هستند.
کد خبر : 139980
تاریخ انتشار : جمعه 3 فروردین 1403 - 19:20
اعلام آمادگی ۴ کشور اروپایی برای برسمیت شناختن کشور فلسطینی

به گزارش جارپرس از ایرنا از تارنمای شبکه یورونیوز، سران این چهار کشور از جمله اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی آنها روز جمعه در حاشیه نشست سران اروپا در بروکسل گرد هم آمدند تا درباره «آمادگی خود برای به رسمیت شناختن فلسطین» گفت وگو کنند و افزودند که آماده انجام این کار «زمانی که شرایط مناسب باشد» هستند.

در بیانیه مشترک این سازمان آمده است: ما موافق هستیم که تنها راه دستیابی به صلح و ثبات پایدار در منطقه، اجرای راه حل دو کشوری است که اسرائیل و فلسطین در کنار هم و در صلح و امنیت زندگی کنند.

پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا امروز جمعه پس از نشست شورای اروپا در بروکسل گفت که این کشور با سران ایرلند، مالت و اسلوونی توافق کرده تا اولین گام‌ها در راستای به رسمیت شناختن یک کشور فلسطینی را انجام دهند.

۹ کشور از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در حال حاضر حق فلسطینیان را برای داشتن یک کشور بر اساس مرزهای موسوم به ۱۹۶۷ به رسمیت می شناسند که شامل کرانه باختری، نوار غزه و بیت المقدس شرقی می شود.

مالت، همراه با کشورهای شرق اروپا مانند بلغارستان، جمهوری چک، رومانی و اسلواکی، از سال ۱۹۸۸ حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشوری مستقل را به رسمیت شناخته‌اند. در سال ۲۰۱۴، سوئد اولین کشور عضوی بود که به طور یکجانبه حق فلسطینی‌ها برای داشتن کشور را به رسمیت شناخت.

اگرچه اتحادیه اروپا به اتفاق آرا از راه حل موسوم به دو دولتی و برسمیت شناختن کشور فلسطینی حمایت نکرده است، اما از زمان شروع جنگ در غزه، ایرلند و اسپانیا بارها آمادگی خود را برای به رسمیت شناختن فلسطین ابراز کرده‌اند و تلاش هایی را برای تشدید موضع اتحادیه اروپا در قبال رژیم صهیونیستی در واکنش به جنایات هولناک این رژیم آغاز کرده‌اند.

نوامبر گذشته، سانچز متعهد شد که دولت تازه تأسیس او، به رسمیت شناختن کشور فلسطین را اولویت اصلی فعالیت های خود در زمینه سیاست خارجی قرار خواهد داد.

در ماه فوریه، لئو وردکار، نخست وزیر مستعفی ایرلند نیز تأیید کرد که گروهی از کشورهای عضو در حال مذاکره برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.