اعلام آمادگی وزارت ارشاد برای انتقال پیکر «سایه» به ایران

double-quot تهران - جارپرس - دستیار وزیر فرهنگ از آمادگی این وزارتخانه برای انتقال و تشییع پیکر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) به ایران خبر داد.
کد خبر : 98345
تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 مرداد 1401 - 19:07
اعلام آمادگی وزارت ارشاد برای انتقال پیکر «سایه» به ایران

 

به گزارش جارپرس از ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی به نمایندگی از وزیر فرهنگ در تماس تلفنی با یلدا ابتهاج، دختر زنده یاد امیرهوشنگ ابتهاج ضمن ابلاغ پیام تسلیت دکتر اسماعیلی، وزیر فرهنگ به ایشان، از آمادگی این وزارتخانه برای هرگونه همکاری در انتقال پیکر مرحوم هوشنگ ابتهاج (سایه) به ایران و تشییع این شاعر معاصر در وطن خبر داد.
دستیار وزیر فرهنگ در این زمینه گفت:««یقیناً سایه یکی از افتخارات شعر و ادب کشور ماست و اینک که او را از دست داده‌ایم موجب تاسف و تاثر است.

شالویی در ادامه گفت: از زمان بستری شدن استاد سایه در بیمارستان بنا به تاکید وزیر محترم فرهنگ ما از طریق خانم یلدا ابتهاج همواره جویای آخرین وضعیت سلامتی او بودیم. امروز هم بلافاصله پس از دریافت خبر درگذشت او ، در تماس تلفنی با دختر آن زنده یاد، پیام تسلیت وزیر محترم را به خانواده اوابلاغ و مراتب همکاری و همراهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به منظور انتقال پیکر سایه به ایران اعلام کردیم.

امیرهوشنگ ابتهاج (هـ. ا.سایه) که درتیرماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴سالگی درگذشت.

زنده یاد ابتهاج، سال ۱۳۰۶ در رشت متولد شد و در ۲۰ سالگی اولین کتابش با نام «نخستین نغمه‌ها» را منتشر کرد. او سرودن غزل را در کنار سرودن شعر در قالب های دیگر سنتی تجربه کرد. همچنین نمونه‌‎های موفقی از شعر نو در بین آثار این شاعر سترگ به چشم می‌خورد. شعر تصنیف مشهور «سپیده» که با عنوان «ایران ای سرای امید» شناخته می‌شود، از سروده‌های ابتهاج است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.