0 نظر
163 بازدید

اعزام جت های جنگی چین به دریای جنوبی برای مقابله با آمریکا

double-quot

پکن-جارپرس-چین تایید کرده کرد شماری از جت های جنگی خود را برای مقابله با تهدیدهای آمریکا به دریای جنوبی فرستاده است.

کد خبر : 24682
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 3:27
اعزام جت های جنگی چین به دریای جنوبی برای مقابله با آمریکا

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از روزنامه گلوبال تایمز چین، از جمله این جنگنده ها می توان به هواپیماهای سوخو ۳۵ ساخت روسیه اشاره کرد که کاربردهای عملیاتی گسترده ای دارد.
سایت ویبو دولت چین هم به نقل از منابع نظامی آگاه آورده است که تعدادی از این جنگنده ها به منطقه دریای جنوبی فرستاده شده است.
با این وصف در گزارش های رسانه ای چین به رغم وجود برخی تصاویر از جنگنده ها، اشاره ای به تعداد هواپیماهای چینی اعزامی به دریای جنوبی نشده است.
نیروی هوایی چین هم در بیانیه ای آورده است وارد یک عصر نوین از برنامه هاو عملیات های نظامی شده ایم که از جمله آنها اعزام همین جنگنده ها بر اساس شرایط موجود است.
پیشتر ‘شی جین پینگ’ فرمانده کل قوای چین تاکید کرده بود که ارتش این کشور وارد یک دوره نوین شده است و باید قدرت مانور عملیاتی و رزمی خود را افزایش دهد.
این گزارش می افزاید سوخو ۳۵ از جنگنده هایی است که قابلیت حمله زمینی و دریایی دارد و به افزایش توان رزمی نیروی هوایی چین در دریای جنوبی کمک می کند.
‘شوگوانگ یو’ از ژنرال های بازنشسته ارتش چین به گلوبال تایمز گفت در کنار سوخو ۳۵ ، نیروی هوایی چین به جت های جنگی جی ۲۰ و هواپیماهای رادارگریز نسل چهارم مجهز شده است.
وی تاکید کرد چین هواپیماهای سوخو را سال گذشته میلادی خریداری کرده و بسرعت آن را در دریای جنوبی به خدمت گرفته است.
چین در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۴ فروند از این هواپیماهای جنگی را با قیمت ۲ میلیارد دلار از روسیه خریداری کرد و همه آنها را تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی تحویل گرفت.
خبر اعزام جنگنده های روسی نیروی هوایی چین و همچنین انجام آزمایش روی سامانه های رهگیری موشکی این کشور در شرایطی منتشر می شود که ماه گذشته میلادی چین بشدت به اعزام یک ناوشکن آمریکایی به اطراف جزایر تحت حاکمیت خود در دریای جنوبی اعتراض کرد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.