اعتراف کارمند سابق اطلاعاتی آمریکا به فروش اطلاعات فوق سری

double-quot تهران- جارپرس-یک کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) اعتراف کرده است که سعی داشته اطلاعات طبقه‌بندی شده فوق سری را به فردی که فکر می‌کرد عامل روسیه باشد، بفروشد اما در واقع مامور پلیس فدرال آمریکا (FBI) بوده است.
کد خبر : 134971
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 2 آبان 1402 - 17:15
اعتراف کارمند سابق اطلاعاتی آمریکا به فروش اطلاعات فوق سری

به گزارش روز سه‌شنبه جارپرس از ایرنا تارنمای خبری آکسیوس، جرد سباستین دالکی (Jareh Sebastian Dalke) ۳۱ ساله از ایالت «کلرادو»، به ۶ فقره جرم اعتراف کرده است که بر اساس آنها سعی داشته اطلاعات محرمانه دفاع ملی آمریکا را به فردی که فکر می‌کرد مامور روسیه باشد، بفروشد اما در واقع مامور مخفی پلیس فدرال آمریکا (FBI) بوده است.

بر اساس این گزارش، این کهنه سرباز ارتش آمریکا سال گذشته برای بخشی از اسناد اطلاعات دفاع ملی (NDI)، ۱۶ هزار و ۴۹۹ دلار به صورت ارز دیجیتال دریافت و اعلام کرده بود که اطلاعات بیشتری را در آینده به اشتراک خواهد گذاشت.

طبق بیانیه وزارت دادگستری آمریکا، «دالکی با استفاده از لپ‌تاپ و دستورالعمل‌های ارائه‌شده از سوی مامور مخفی اف‌بی‌آی، پنج پرونده را ارسال کرد که چهار پرونده حاوی اسناد اطلاعات دفاع ملی فوق سری بوده است».

پلیس فدرال آمریکا وی را لحظاتی پس از انتقال پرونده ها دستگیر کرده است.

دالکی با حداکثر مجازات تا حبس ابد مواجه است، اگرچه دادستان ها موافقت کردند که در صورت پایبندی به مفاد قرارداد، حکمی بیش از ۲۶۲ ماه حبس نداشته باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.