اعتراض خانواده شطرنج‌باز: می‌خواهیم به فیده شکایت کنیم/ فدراسیون سهل‌انگاری می‌کند

double-quot تهران - جارپرس - خانواده یکی از شطرنج‌بازان مدعی است که فدراسیون برای حضور آنها در مسابقات قهرمانی جهان کاری نکرده و حالا خانواده‌ها می‌خواهند شکایت خود را به فیده ببرند.
کد خبر : 122451
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 - 17:05
اعتراض خانواده شطرنج‌باز: می‌خواهیم به فیده شکایت کنیم/ فدراسیون سهل‌انگاری می‌کند

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، مسابقات شطرنج رده‌های سنی قهرمانی جهان قرار است از ۱۵ تا ۲۲ خرداد در گرجستان برگزار شود. با وجودی که خانواده‌های شطرنج‌بازان مدعی هستند که تمایل دارند با هزینه شخصی فرزندانشان را عازم این مسابقات کنند اما فدراسیون کارهای مربوط به ثبت‌نام را انجام نداده است که خانواده‌ها نسبت به این موضوع معترض هستند. آنها حتی قرار است اعتراض خود را به فیده گزارش کنند که در این شرایط می‌تواند مشکلاتی برای شطرنج ایران به وجود بیاید.

ولی یکی از شطرنج‌بازان در گفت و گو با ایسنا، در مورد مشکلات پیش آمده برای اعزام فرزندش به مسابقات قهرمانی جهان گرجستان اظهار کرد: برخی از قهرمانان کشور خواهان حضور در مسابقات قهرمانی جهان گرجستان هستند اما برای حضور در این مسابقات باید از طریق فدراسیون به گرجستان معرفی شویم. ما چندین مرتبه نامه، پیغام، تماس و حتی حضوری هم با فدراسیون در ارتباط بودیم که گفتند کارها را انجام می‌دهند یعنی از وزارت ورزش مجوز می‌گیرند و اعزام می‌کنند اما هر چه اکنون پیگیری کردیم کاری پیش نرفته است.

وی افزود: گویا فدراسیون برای رفع تکلیف یک نامه بدون تاریخ و بدون اعلام اسامی نفرات و آنهم خیلی دیر به وزارت ورزش زده است. برای همین هم شورای برون مرزی صادر نمی‌شود. استعدادهای شطرنج که در این مسابقات می‌توانند مقام هم بیاورند با سهل‌انگاری فدراسیونی که حتی پاسخ نمی‌دهد از حضور در مسابقه بازخواهند ماند.

او در پاسخ به این سوال که جریان ارسال نامه اعتراضی به فیده چیست؟ گفت: می‌خواهیم بدانیم دلیل اینکه یک استعداد یا قهرمان نمی‌تواند در مسابقات بین المللی شرکت کند چیست. باید بدانیم مقام کشوری به چه دردی می‌خورد؟ ما حتی اعلام کردیم آزاد در این مسابقات شرکت می‌کنیم و فدراسیون هزینه اعزام ندهد اما فدراسیون مانع اصلی این کار است. شنیده‌ایم سابقا پول زیادی از خانواده ها گرفته‌اند و به همین خاطر است که وزارت ورزش موافقت نمی‌کند اما در این درگیری وزارت‌خانه و فدراسیون تنها شطرنج‌بازان ضرر می‌کنند.

وی افزود: ۱۶ شطرنج‌باز هستند که خواهان حضور در این مسابقات هستند. ما حتی با فدراسیون گرجستان در ارتباط بودیم چندین ایمیل زدیم و بلافاصله پاسخ دادند. حتی گفتند هزینه ۱۰۰ دلاری دیرکرد ثبت نام را نمی‌گیرند منتهی بایستی فرم ثبت نام از سمت فدراسیون ایران بیاید چون مسابقات جهانی است و باید طبق مقررات جهانی برگزار شود. ما فرم ها را داریم اما باید از سوی فدراسیون به فدراسیون گرجستان ارسال شود.

وی در پایان گفت: مقامی که در کشور گرفته می‌شود وقتی شطرنج‌باز به مسابقات بین‌المللی اعزام نشود هیچ ارزشی ندارد. همین‌ها سبب می‌شود شطرنج بازان برخی تصمیمات را می‌گیرند. همین عدم پاسخگویی و عدم پیگیری سبب شده دلسرد شویم. ظرفیت مسابقات ۶۰ نفر بود که اکنون فقط ۴ نفر مانده و اگر کاری نشود دیگر فرصت و ظرفیت وجود ندارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.