0 نظر
186 بازدید

اعتبارات قرآنی کشور تا پنج برابر افزایش می یابد

double-quot

تهران – جارپرس – رئیس سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از افزایش اعتبارات قرآنی کشور در سال ۹۶ تا پنج برابر خبر داد.

کد خبر : 21078
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 خرداد 1396 - 5:57
اعتبارات قرآنی کشور تا پنج برابر افزایش می یابد

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر با بیان این خبر، برنامه های فراکسیون قرآن و کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.
وی ضمن بازدید از بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در اهمیت نمایشگاه قرآن برای مجلس شورای اسلامی و مسئولان فرهنگی سخن گفت و افزود: ظرفیت فعالان قرآنی آنطور که باید و شاید برای مسئولان و همچنین برای مخاطبان، آنگونه که باید، شناخته نشده و باید بتوانیم این ظرفیت را شناسایی کنیم.
پژمانفر با اشاره به وضعیت نمایشگاه قرآن امسال گفت: با توجه به بودجه و اعتباراتی که مشخصا در این حیطه تخصیص داده شده، انتظار رشد بیشتری داشته ایم و نیازمند کار بیشتر در این زمینه هستیم و نیاز به زمان بیشتری نداریم بلکه باید سرعت خود را افزایش دهیم.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قرآن پاسخگوی تمام بن بست هایی است که در جهان امروز با آن مواجهیم، اظهار داشت: ما باید برای خود قله ای در نظر بگیریم و آن قله این است که هر کسی در هر نقطه از جهان که اراده کند، باید به راحتی بتواند بسته ای مکتوب و صوتی تصویری به زبان خود در دسترس داشته باشد تا با رجوع به آن پاسخ های خود را از آموزه های قرآنی و دینی بگیرد که تا رسیدن به آن فاصله زیادی داریم.
به گزارش ایرنا، روز گذشته (سه شنبه) انتخابات هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برای سال دوم برگزار شد و اعضای این کمیسیون جمشید جعفرپور را به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب کردند و اصغر مسعودی و حجت الاسلام پژمان‌فر به عنوان نواب رئیس انتخاب شدند.

** استانداران برای اجرای مصوبات قرآنی تلاش می کنند
زهرا سعیدی نماینده شهرستان مبارکه نیز ضمن بازدید از نمایشگاه بین المللی قرآن به برنامه های فراکسیون قرآن برای توسعه و رشد مباحث قرآنی اشاره کرد و گفت: از هر استان، یک نماینده برای عضویت در فراکسیون قرآن و عترت انتخاب شده و ملزم به حضور است.
وی افزود: در عین حال استانداران و دولت ملزم به همکاری با نمایندگان و رابطان قرآنی با فراکسیون هستند تا مصوبات را به بهترین شکل در شهرستان ها و استان ها گسترش دهند، بنابراین با اجرای این طرح، توجه به موضوع های قرآنی فقط به کلانشهرها خلاصه نمی شود و تمام استان ها از این مهم بهره مند می شوند.
سعیدی درباره نقش مجلس و فراکسیون قرآن در بهبود روند برگزاری نمایشگاه قرآن گفت: درمرحله نخست با بحث بودجه در این خصوص روبه رو می شویم، متاسفانه طی سال های گذشته، شاهد بودیم که ته ریز بودجه به بخش فعالیت های قرآنی اختصاص پیدا می کرد که البته در بخش تخصیص هم با مشکل روبرو می شدیم.
عضو هیات رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس می تواند در بخش بودجه و سهم بودجه تخصیصی موثر باشد و همچنین در بخش های نظارتی می تواند ورود پیدا کند و تمام تلاش ما بر آن است تا در خصوص بودجه، نظارت ملموسی داشته باشیم.
سعیدی بازدید نمایندگان مجلس از نمایشگاه قرآن را یکی از دستاوردها و تاثیرهای برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و گفت: مسلما این حضور نشان دهنده حمایت در صحن علنی مجلس نیز محسوب می شود.
وی برگزاری نمایشگاه قرآن را در گسترش فرهنگی و ترویج فرهنگ ناب اسلامی بسیار اثربخش دانست و گفت: باید به دنبال خروجی چنین نمایشگاه هایی باشیم و در این میان باید از فعالان قرآنی حمایت شود و افراد فعال در این حوزه مورد تشویق قرار گیرند.
نماینده مردم مبارکه از ضرورت توجه ویژه به کودکان و نوجوانان در نمایشگاه قرآن سخن گفت و اظهار داشت: البته بخش کودک و نوجوان در بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، قوی تر از سال گذشته ظاهر شده ولی باید زمینه ورود و حضور کودکان و نوجوانان را در عرصه های قرآنی، بیش از پیش فراهم کنیم.
وی با اشاره به شعار نمایشگاه قرآن گفت: باید ترویج مکارم اخلاقی را سرلوحه برنامه ها قراردهیم چرا که اخلاق، حلقه مفقوده در فعالیت های اجتماعی است و اخلاق در جامعه کم رنگ شده است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از هشتم تا بیست و ششم خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ در مصلای امام خمینی (ره) برپاست.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.