اظهارات جنجالی رییس جمهوری الجزایر در دیدار با پوتین

double-quot

تهران – جارپرس – سخنان “عبدالقادر صالح” رییس جمهوری موقت الجزایر در دیدار با پوتین در حاشیه نشست اقتصادی «روسیه و آفریقا» در خصوص وضعیت داخلی کشورش جنجال آفرید و معترضان را علیه وی برانگیخت.

کد خبر : 31214
تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 10:54
اظهارات جنجالی رییس جمهوری الجزایر در دیدار با پوتین

 

نشست اقتصادی «روسیه و آفریقا» در “سوچی” روسیه که روز چهارشنبه به پایان رسید در حاشیه خود دیدارها و گفت و گوهایی میان سران کشورهای آفریقایی و “ولادیمیر پوتین” رییس جمهوری روسیه را به دنبال داشت که دیدار پوتین با عبدالقادر صالح نیز از جمله آن بود.

صالح در این دیدار به پوتین اطمینان داد که کشورش در وضعیت خوبی به سر می برد و روسیه اطمینان داشنه باشد که وضعیت الجزایر در کنترل دولت است.

مردم الجزایر و کاربران شبکه های اجتماعی در این کشور، اظهارات صالح را تحقیر آمیز خوانده و وی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

به نوشته روزنامه الخبر الجزایر در تظاهرات روز گذشته مردم پس از ادای نماز جمعه، شعارهایی علیه عبدالقادر صالح سرداده شد و مردم وی را به دلیل اظهارات تحقیر آمیزش در برابر پوتین مورد انتقاد قرار دادند.

روز گذشته (جمعه) بار دیگر بار دیگرشمار زیادی از مردم الجزایر طبق قرار هفتگی خود راهی خیابان های پایتخت و دیگر شهرهای این کشور شده و ضد برگزاری انتخابات در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذرماه) تظاهرات کردند، مردم با برگزاری انتخابات در موعد معین از سوی دولت مخالف هستند و خواستار برگزاری انتخاباتی سالم و بدون زد و بند هستند.

از دیگر خواسته های معترضان الجزایری، آزادی تمامی زندانیان سیاسی، روزنامه نگاران، اصحاب رسانه و افراد بازداشت شده در تظاهرات بود.

معترضان اعلام کردند، هرگز از خواسته های خود عقب نشینی نخواهند کرد.

تظاهرات در الجزایر از زمانی شروع شد که “عبدالعزیز بوتفلیقه” رییس جمهوری سابق این کشور خود را برای پنجمین بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد، اما مردم این کشور  با آمدن دوباره بوتفلیقه مخالف کردند، زیرا معتقد بودند که وی برای اداره حکومت ناتوان است و اطرافیانش به جای او الجزایر را اداره می کنند.

به دنبال اعتراضات مردمی در الجزایر طی هفته های متوالی، بوتفیلقه مجبور شد پس از بیست سال حکومت در سن ۸۲ سالگی قدرت را کنار بگذارد؛ کناره گیری وی با اعمال فشار ارتش این کشور نیز همراه بود.

پس از  برکناری وی، ارتش الجزایر به فرماندهی “قاید صالح” تلاش کرد تا با صدور بیانیه هایی خود را در این اعتراضات همراه با مردم نشان دهد تا  بتواند در مرحله بعدی قدرت در الجزایر، سهم بزرگی در تعیین شخص اول حکومت این کشور داشته باشد.

با ایو وجود مردم الجزایر اعتراضات خود را متوقف نکرده و این بار علیه دولت نظامی و باقیمانده دولتمردان منسوب به بوتفلیقه روانه خیابان ها شدند.

مردم الجزایر پس از گذشت هفته ها همچنان به دنبال تحقق خواسته های خود به خیابان ها می آیند و با تجمع در شهرهای بزرگ این کشور آفریقایی مطالبات خود را به شکلی کاملا مدنی از دولت الجزایر طلب می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.