اطلاعیه وزارت کار برای دریافت بیمه بیکاری کارگران ساختمان پلاسکو

double-quot
تهران – جارپرس – وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن عرض تسلیت شهادت قهرمانانه جمعی از ماموران شریف سازمان آتش نشانی در حادثه آتش سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو، اطلاعیه ای برای دریافت بیمه بیکاری کارگران بیکار شده صادر کرد.
کد خبر : 18758
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1395 - 12:59
اطلاعیه وزارت کار برای دریافت بیمه بیکاری کارگران ساختمان پلاسکو

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بیمه شدگان می توانند از امروز (سوم بهمن ماه) با مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جنوب غرب تهران واقع در خیابان سی تیر، نبش خیابان سرهنگ سخایی مراجعه و نسبت به ارایه درخواست بیمه بیکاری و تشکیل پرونده اقدام کنند.
مهلت ثبت نام برای متقاضیان تا پایان بهمن ماه است.
در این اطلاعیه آمده است: قبل از مراجعه به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حتی الامکان اصل شناسنامه و تصویر آن،اصل کارت ملی و تصویر آن،دفترچه بیمه و یک قطعه عکس را با خود همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت ۸ صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، ۱۵ طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.
وزیر امور اقتصادی و دارایی دیروز (شنبه) دستور تشکیل کمیته ویژه ای را برای یاری رسانی مالیاتی، بانکی و بیمه ای به واحدهای فعال آسیب دیده در ساختمان پلاسکو صادر کرد.
«علی طیب نیا» به این کمیته ماموریت داد بسرعت به وضعیت همه واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو رسیدگی کند و با رفع مشکلات بیمه ای، بانکی و مالیاتی، به این واحدها برای آغاز دوباره کسب و کار یاری برساند.
وزیر امور اقتصادی ودارایی تاکید کرد بانک ها برای راه اندازی دوباره واحدهای آسیب دیده به طور ویژه همکاری کرده و باید با سرعت، سرمایه در گردش لازم را برای فعالیت دوباره این واحدها فراهم سازند.
طیب نیا همچنین از رییس کل بیمه مرکزی و معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی خواست با همکاری شرکت های بیمه برای حمایت از خانواده آتش نشانان شهید، خدمات بیمه ای لازم مانند بیمه عمر را تسهیل سازند و همچنین با فوریت و نهایت مساعدت، برای پرداخت خسارت های وارد شده در چارچوب تعهدات اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز دیروز در یک نشست خبری اعلام کرد: در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها ۵۶۰ واحد، فعال بود.
وی افزود: متاسفانه ۱۵ هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شده است و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.
رییس اتاق اصناف ایران نیز اعلام کرد با ویرانی این ساختمان، بیش از ۱۵هزار میلیارد ریال سرمایه ثابت و جاری ۵۸۰ واحد از بین رفت.
«علی فاضلی» گفت: بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که ۹۹ درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین ۱۸۰ واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.
در این ساختمان ۴۰۰ واحد پیراهن دوز، ۶ واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و ۲۰ واحد تولیدی کفش فعال بود.
ساختمان ۱۵ طبقه پلاسکو در سال ۱۳۴۱ به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.
رییس بنیاد مستضعفان دیروز پس از بازدید از روند آواربرداری ساختمان ویران شده پلاسکو اعلام کرد: بنیاد تلاش می کند در مدت ۲ سال این ساختمان را با رعایت ضوابط و مقررات و با کیفیت بالا بسازد و واحدهای آن را به ذینفعان واگذار کند.
«محمد سعیدی کیا» گفت: هر چند برخی دستگاه های اجرایی در ساختمان پلاسکو وظایفی دارند اما بنیاد به عنوان مالک در برابر کاسب ها و ذینفعان پلاسکو از مسوولیت های خود شانه خالی نمی کند.
وی افزود: پس از آواربرداری، کارگروه رسیدگی به این حادثه مسوولیت هر سازمانی را مشخص می کند و براساس آن عمل می شود.
ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نیز عصر روز شنبه هنگام بازدید از ساختمان فروریخته پلاسکو از پرداخت تسهیلات به هر واحد صنفی حادثه دیده تا سقف سه میلیارد ریال خبر داد.
در این حادثه حدود چهار هزار کارگر بیکار شدند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.