اصلاح کابینه و تصویب خط مشی جدید دولت برای ۵۰ سال آینده در امارات

double-quot تهران - جارپرس - نخست وزیر امارات امروز شنبه از انجام اصلاحات در کابینه و تصویب خط مشی جدید برای عملکرد دولت فدرال در ۵۰ سال آینده خبر داد.
کد خبر : 69094
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 22:09
اصلاح کابینه و تصویب خط مشی جدید دولت برای ۵۰ سال آینده در امارات

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات در توییتی نوشت، اعلام ترکیب جدید کابینه پس از رایزنی با محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و تایید خلیفه بن زاید، رئیس امارات صورت گرفت. این اقدام برای تکمیل طرح سابق “چشم انداز امارات ۲۰۲۱” که ۱۰ سال پیش تدوین شد، انجام می‌شود.

نخست وزیر امارات اعلام کرد، کشورش با جاه طلبی‌های مختلف جهانی وارد این مرحله می‌شود. وی افزود: ما باید ابزارهای تغییر را که از آن استفاده می‌کنیم تغییر دهیم. به منظور تسریع در دستاوردها، تعیین اولویت‌ها، تصویب پروژه‌ها و بودجه‌ها به خط مشی جدیدی برای عملکرد دولت تکیه خواهیم کرد.

محمد بن راشد آل مکتوم در توییتر نوشت، تشکیل وزارتی جدید دولت فدرال شامل ۳۳ وزیر به ریاست شخص اوست.

وزیران زن ۹ کرسی خود را در اصلاح کابینه حفظ کردند و ماموریت جدیدی به برخی از آنها داده شد. این منعکس‌کننده اعتماد امارات به زنان است.

مفاد خط مشی جدید برای عملکرد دولت امارات از این قرار است:

– نه تنها طرح‌های استراتژیک بلندمدت بلکه پروژه‌های بزرگ تحول آفرین عملکرد دولت را در آینده هدایت خواهند کرد.

– چرخه تغییر آینده انعطاف پذیر و سریع خواهد بود (از شش ماه تا دو سال).

– اولویت‌های بخش‌ها و به تبع آنها پروژه‌های تحول آفرین مشخص و کار گروه‌های وزارتی برای اجرای آن تشکیل خواهند شد.

– انتقال از مسؤولیت فردی وزارت‌خانه‌ها به مسؤولیت مشترک کار گروه‌های میدانی.

– ترفیع‌ها بر اساس عملکرد تیم‌های اجرایی و توانایی آنها در اجرای پروژه‌های تحول آفرین مورد نظر کابینه و دستیابی به یکپارچگی و هماهنگی بین آنها تعیین می‌شود.

هدف از این خط مشی جدید دستیابی سریع به پاسخ به مطالبات، اجرای تحولات موثرتر، افزایش کارایی و اثربخشی دولت فدرال و کادرهای ملی است.

اما اصلاحات کابینه شامل موارد زیر می‌شود: مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم به عنوان معاون نخست وزیر و وزیر دارایی، محمد بن هادی الحسینی به عنوان وزیر مشاور در امور مالی، عبدالله بن سلطان بن عوض النعیمی به عنوان وزیر دادگستری، عبدالرحمان العور به عنوان وزیر منابع انسانی و اسکان، مریم المهیری به عنوان وزیر تغییرات اقلیمی و محیط زیست و عبدالله بن مهیر الکتبی به عنوان وزیر امور شورای عالی فدرال تعیین شد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.