0 نظر
112 بازدید

اصرار بر رویکرد نخ نما شده تخریب به جای تمهید

double-quot
تهران – جارپرس – روزنامه نوآوران در گفت وگو با کارشناسان، نوشت: مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که تخریب نزدیکان رییس‌جمهور از سوی مخالفان دولت به ضرر خودشان است، خواستار برخورد قوه قضاییه با اتهام‌زنندگان شد.
کد خبر : 18997
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 بهمن 1395 - 7:08
اصرار بر رویکرد نخ نما شده تخریب به جای تمهید

در ادامه گزیده ای از این گفت وگو را می خوانیم: او با اشاره به انتشار خبرهایی درباره تخلف برادر رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: سوال اینجاست که درصورتی که این فرد پرونده دارد، چرا این پرونده را در اختیار دادگاه قرار نمی‌دهند؟ اگر قوه قضاییه و دادگاه در جریان این اخبار قرار می‌گیرد، چرا برای دریافت پرونده اقدام نمی‌کند؟ اگر پرونده مربوط به این فرد غیرواقعی است، چرا با کسانی که اقدام به اتهام‌زنی می‌کنند، برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ اگر این پرونده‌ها واقعی است، چرا با این فرد متخلف برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ به همین دلیل است این مساله به ضرر خودشان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: به‌هرحال قوه قضاییه وظیفه دارد با رعایت قانون به جرایم رسیدگی کند. این‌که در رسانه‌ها بگوییم فلان مسوول متخلف است، درست نیست. این‌که بدون صدور حکم قضایی اتهام بزنیم، درست نیست. در صورتی که من مرتکب تخلفی شده و متهم به اتهامی هستم، قوه قضاییه حق ندارد من را به‌عنوان محکوم معرفی کند؛ بلکه باید به اتهاماتم رسیدگی شود و درصورت اثبات به‌صورت قضایی به این تخلفات برخورد شود نه این‌که در رسانه‌ها اتهام‌زنی کنند.

او گفت: متاسفانه شاهد هستیم پیش از انجام محاکمه به افراد اتهام‌زنی می‌کنند؛ بلکه درست این است که ابتدا به‌صورت عادلانه محاکمه انجام شود و پس از انجام محاکمه نظر نهایی اعلام شود و این درحالی است که شاهد هستیم پیش از انجام محاکمه، نظر نهایی اعلام می‌شود و سوال اینجاست که این چه‌طور بی‌طرفی است؟!! محکوم کردن پیش از محاکمه مغایر با بی‌طرفی قضایی است.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در واکنش به برنامه رسانه‌ای مخالفان دولت برای القای این‌که روحانی پیش از انتخابات ردصلاحیت خواهد شد، گفت: سوال اینجاست که چرا باید رییس‌جمهور مستقر کشور ردصلاحیت شود.

در کنار اظهارات مخالفان دولت با یادآوری کارنامه آن در این سه سال و اندی می توان به نوعی شاهد نمودار شدن غرض ورزی های سیاسی باشیم که سعی دارد محبوبیت دولت و شخص رئیس جمهوری را نزد مردم کاهش دهد.

**رقیبان در حال سوء استفاده از سیاست‌های شفاف دولت هستند
اشرف بروجردی، عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده و فعال سیاسی اصلاح طلب می گوید: دلیل رواج بی اخلاقی ها خصوصاً در فضای سیاسی کشور، ضعف باورهای دینی است.

او معتقد است افرادی که اخلاق را برای رسیدن به منافع و مطامع شخصی، حزبی و گروهی زیر پا می گذارند در حال تضعیف باورهای دینی هستند و این درنهایت باعث می شود جامعه با یک سؤال بزرگ در زمینه اعتقادات خود روبه رو شود.

بروجردی با بیان این که سؤال مزبور بر این محور است که چطور می شود در جامعه ای که مدعی دینداری، رعایت اصول اخلاقی و پیروی از ائمه اطهار است تا این اندازه شاهد تخلف از آن چیزی باشیم که به آن اعتقاد داریم.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به انواع هجمه ها و تخریب هایی که علیه رییس جمهوری و دولت یازدهم وجود دارد، افزود: برخی از نهادها و دستگاه ها در داخل کشور بهترین مجرا برای پایان دادن به بد اخلاقی های سیاسی هستند که در همین زمینه قوه قضاییه نیز با تکیه بر اصول بی طرفانه می تواند در نهایت رضایت و احساس امنیت مردم را تأمین کند.

او با اشاره به این که معمولاٌ بی اخلاقی های سیاسی در زمان انتخابات خود را بیش از هر زمان دیگر نشان می دهد، بیان کرد: انتخابات به مثابه فرصتی است که در آن برخی از فعالان سیاسی برای رسیدن به مطالبات خود از بسیاری از اصول اخلاقی چشم پوشی می کنند.

این عضو شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده ادامه داد: بداخلاقی هایی که در حق دولت تدبیر و امید روا داشته می شود، در حالی است که این دولت در دو مبحث اصلی و کلی بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

بروجردی توضیح داد: نخستین مبحث شفاف سازی رفتارها و سیاست ها در جامعه و دیگری پاسخ به مطالبات مردمی است. پاسخ از آن جهت که در حالت حداقلی دولت نشان داده است که نیازها و مطالبات مردمی را شنیده و درک کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به مهترین مطالبه مردم از دولت که مسایل مربوط به اشتغال و معیشت است، گفت: حتی در این زمینه که هنوز موانع زیادی وجود دارد، دولت با سیاست های شفاف خود نشان داده که از مطالبات مردمی آگاه است و برای جامه عمل پوشانیدن به آن ها در تلاش است.

به اعتقاد او دولت با پیروی از سیاست شفاف سازی در امور کشور باعث شده که اعتماد در جامعه بازسازی شود و این درست در شرایطی است که متأسفانه کسانی که منافع حزبی و جناحی خود را در اولویت قرار می دهند در حال سوء استفاده از همان سیاست های روشن دولت هستند.

**رقیبان دولت از امتحان مجدد شیوه های مردود نتیجه ای نمی گیرند
احمد شوهانی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی نیز می گوید به نظر می رسد در شرایط کنونی عده ای در جامعه به بهانه نقد پای خود را فراتر از چارچوب های لازم آن می گذارند و نقدهای وارده را با چاشنی تخریب روا می دارند، اما در همین زمینه گفتنی است که چنین رویکردی در جامعه هیچ جاذبه ای ندارد.

او معتقد است، رویکرد ها و سیاست های مبتنی بر تخریب رقیب سیاسی در جامعه در سال های گذشته یک بار به محک گذاشته شده و امتحان خود را پس داده است و در هربار نشان داده که نه تنها هیچ نتیجه مثبتی در انتخابات به دنبال نداشته بلکه از سوی مردم نیز نفی شده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خطاب به کسانی که امروز تریبون های متعددی در اختیار دارند و خصوصاً برای نسل جوان به سخنرانی می پردازند، گفت: خوب است که به جای تمرکز بر شیوه هایی که ناکارآمدی خود را نشان داده است، روشی معقول و مبتنی بر انصاف را در پیش بگیرند و اگر از برخی روندها ناراضی هستند و نسبت به آن ها انتقاد دارند، بدون هیچ گونه غرض ورزی سیاسی و جناحی به ارائه راهکارهای مدنظر خود بپردازند. به گفته شوهانی اگرچه که هرچه به انتخابات نزدیک تر می شویم، صدای عده ای بلندتر می شود، اما در چنین فضایی که مردم خود بهتری آگاهی ها را دارا هستند، تک بعدی جلو رفتن نتیجه‌ای نخواهد داشت.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: دولت در مدت باقی مانده باید منتظر صداهای بلندتری حتی نسبت به مسایل جدید و تازه ای باشد که بهترین پاسخ در برابر آن ها کار کردن صادقانه و شفافیت با مردم است. به نظر می رسد دولت با سازوکار خاصی که در اختیار دارد می تواند بهترین پاسخ عملیاتی را در برابر نقدها خطاب به مردم اعلام کند، چراکه مردم پاسخ هایی را که مستدل و مبتنی بر منطق باشد از دولت خواهند پذیرفت.

**رقیبان دولت درصددند تا محدودیت‌ها را به پایین‌ترین حد ممکن خود برسانند
داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس و فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است، بیشترین هجمه ها به دولت روحانی در شرایطی است که دستاوردهای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره آن برای همگان به خوبی روشن است و جالب است چنین هجمه ها نیز از طرف کسانی صورت می گیرد که کشور را چندین سال به عقب بردند و اجازه دادند تحریم‌ های ظالمانه بر کشور تحمیل شود.

او افزود: به طور مثال تفکری که کشور را با بحران عظیمی روبه رو و تحریم های ظالمانه را کاغذ پاره می خواند، امروزه برجام را زیر سوال می برد و این جای تعجب دارد. به گفته این نماینده پیشین مجلس جالب این است که اصولگرایان در شرایطی عزم خود را برای تخریب دولت جزم کرده‌اند که به دلیل شرایط مطلوبی که هم در مناسبات داخلی و در سیاست خارجی افتاده است، شاهد این هستیم که آن‌ها هیچگاه نتوانسته‌اند نقدی جدی و کار‌شناسی را به دولت وارد کنند و به همین دلیل انتقاداتشان فاقد پایه‌های علمی و چارچوب مشخص است و دقیقا به همین دلیل باید بگوییم که آن‌ها انتقاد نمی‌کنند، بلکه تلاش‌هایشان در راستای تخریب است که البته باید به این مساله توجه کرد که به دلیل شرایط مطلوبی که به وجود آمده است، آن‌ها نمی‌توانند حرفی برای گفتن داشته باشند و تحرکاتشان را باید دور باطل یا کوبیدن آب در هاون قلمداد کرد.

قنبری می گوید، مهم این است که رقیبان تندرو دولت خودشان هم می‌ دانند که جایگاه و پایگاهی در جامعه و اذهان عمومی ندارند و دقیقا به همین دلیل است که عنان کار از دستشان خارج شده است و خودشان هم نمی‌دانند که چه کاری انجام می‌دهند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: مساله با اهمیت این است که مردم دولتی کارکشته و کارنامه دار و البته صادق را برگزیده‌اند و اتفاقا دولتی‌ها هم در این مدت نشان داده‌اند که قدر رای مردم را می‌دانند و همچنین ثابت کرده‌اند که به مشکلات جامعه آگاهی کامل دارند و درصددند تا محدودیت‌ها را به پایین‌ترین حد ممکن خود برسانند.

*منبع: روزنامه نوآوران ۱۳۹۵٫۱۱٫۱۳

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.