اشپیگل: نیروهای اوکراینی دچار فروپاشی روانی شده‌اند

double-quot تهران- جارپرس-یک نشریه آلمانی از ابتلای بسیاری از نیروهای اوکراینی به اختلالات روانی شدید به دلیل شلیک مداوم توپ خبر داد.
کد خبر : 137269
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 دی 1402 - 14:21
اشپیگل: نیروهای اوکراینی دچار فروپاشی روانی شده‌اند

به گزارش ایسنا، حجم قابل توجهی از نظامیان ارتش اوکراین به دلیل ابتلا به «اختلال اضطراب پس از سانحه» به مراکز درمان بیماری‌های روانی رفته‌اند و در مراکز ویژه تحت درمان قرار گرفته‌اند.

اشپیگل خبر داده این نیروها دوره‌هایی را برای یادگیری روش‌های متفاوت کنار آمدن با اضطراب و همین طور فرا گرفتن دانش روانشناسی اساسی گذرانده‌اند اما این برای کمک به آن‌ها کافی نبوده است.

در میانه خبرها مبنی بر اینکه سربازگیری‌های متوالی در ارتش اوکراین حاشیه‌ساز شده است، افرادی که برای ارتش اوکراین می‌جنگند شامل کسانی هستند که سابق بر این معلم، هنرمند، کارمند فن‌آوری اطلاعات و مشغول به مشاغل دیگر بوده‌اند و بدون آموزش به جبهه جنگ اعزام شدند.

این افراد می‌گویند بیشتر از مدت ۴۵ روزه‌ای که برای آن‌ها تجویز شده در جبهه جنگ نگه داشته شده‌اند. طبق روایت آن‌ها، در طول این دوره زمانی یک شخص می‌تواند سلامت روان خود را هنوز حفظ کند اما بعد از ۴۵ روز همه دچار فروپاشی روانی می‌شوند.

شبکه خبری ای‌بی‌سی آمریکا نیز چند ماه پیش گزارش داد تعداد نیروهای اوکراینی که در حمله روسیه به این کشور معلول شده‌اند آنقدر افزایش یافته که از زمان جنگ جهانی اول در اروپا تا به امروز بی‌سابقه بوده است. این رسانه گزارش داد اوکراین با ۲۰ هزار معلول جنگی مواجه است که بسیاری از آن‌ها از نظر روانی هم آسیب دیده‌اند و هنوز خاطره انفجار مین‌های ضدتانک، بمب‌های هوایی، موشک‌ها و گلوله‌های توپخانه را در برابر چشم خود می‌بینند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.