0 نظر
140 بازدید

اسناد ارایه شده ازسوی نتانیاهو کهنه و فاقد اعتبار است

double-quot
تهران – جارپرس – روزنامه صهیونیستی ‘جروزالم پست’ نوشت، بررسی اسناد و اطلاعاتی که ‘بنیامین نتانیاهو’ درباره ادامه فعالیت برنامه هسته ای ایران ارایه داد، نشان می دهد، این اسناد، کهنه و شامل بازه زمانی ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ است.

کد خبر : 25458
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 11:56
اسناد ارایه شده ازسوی نتانیاهو کهنه و فاقد اعتبار است

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این روزنامه می افزاید، گزارش دسامبر آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران، درباره پروژه عماد و ‘محسن فخری زاده’، دانشمند ایرانی، که نتانیاهو در به اصطلاح افشاگری روز دوشنبه درباره برنامه هسته ای ایران از آن یاد کرد، توضیح داده بود.

بسیاری از موارد دیگری که نتانیاهو از آنها سخن گفت، در گزارش یاد شده آژانس دیده می شود. اسلاید ۲۴ نتانیاهو درباره توسعه برنامه هسته ای ایران را می توان در پاراگراف های ۳۳تا ۳۵ گزارش آژانس پیدا کرد.
در مورد اسلاید ۲۵ نتانیاهو درباره طراحی چاشنی چندنقطه زن از سوی ایران نیز باید گفت، این مساله نیز در پاراگراف های ۴۱ تا ۴۶ گزارش آژانس در دسامبر ۲۰۱۵ توضیح داده شده بود.
درواقع، نتانیاهو بدون تفکر و بررسی اتهاماتی علیه ایران مطرح کرد.
این روزنامه صهیونیستی مدعی شد، اسناد مورد ادعای نتانیاهو می تواند بر برخی ابعاد مهم توافقنامه هسته ای ایران و شکل گفت وگو درباره اصلاح یا لغو برجام تاثیر بگذارد.
شاید بتوان گفت که بیشتر سیاستگذاران اروپایی و آمریکایی، اظهارات نتانیاهو را فاقد اعتبار خواندند و حتی خود او به عنوان بازنده نمایش تلویزیونی اش علیه ایران به منظور کارشکنی درباره توافقنامه هسته ای ایران، سه شنبه به شبکه تلویزیونی ‘سی ان ان’ آمریکا گفت که این رژیم درصدد جنگ با تهران نیست. هیچ کس به دنبال چنین اتفاقی نیست.
‘فدریکا موگرینی’، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته ای ایران گفت: برجام بر اساس راستی آزمایی و نظارت بر حقایق استوار است و آژانس ۱۰ بار پایبندی ایران به تعهداتش را تائید کرد.
آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز با تایید صلح آمیز و شفاف بودن فعالیت های هسته ای ایران، خیز نتانیاهو را برای برهم زدن برجام در آستانه تصمیم رئیس جمهوری آمریکا درباره تعلیق تحریم های هسته ای در چارچوب این توافق، ناکام گذاشت.
‘دونالد ترامپ’ در ژانویه سال جاری میلادی ضمن تمدید تعلیق تحریم های ایران در چارچوب توافقنامه هسته ای امضا شده بین ایران، انگلیس، فرانسه، آلمان، آمریکا، روسیه و چین در سال ۲۰۱۵، تهدید کرد که این آخرین فرصت برای تمدید لغو تحریم هاست و در صورت تامین نشدن مطالباتش، در ۱۲ مه(۲۲ اردیبهشت) از برجام خارج می شود.
ترامپ خواستار حذف بند انقضاء توافقنامه هسته ای و دائمی شدن محدودیت ها علیه فعالیت هسته ای ایران، بازرسی های سختگیرانه از تاسیسات هسته ای ایران، جلوگیری از دستیابی ایران به بمب و فعالیت های موشکی ایران است.
بسیاری از نهادهای فعال در زمینه افزایش آگاهی عمومی درباره فعالیت های هسته ای، از جمله انجمن کنترل تسلیحات مستقر در آمریکا، معتقدند مطالبات ترامپ نادرست و ناقض توافقنامه هسته ای ایران است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.