0 نظر
228 بازدید

اسد درواکنش به قصدترامپ برای ترورش:این بازتابی ازسیاست ترور آمریکاست/بزودی با پوتین دیدار میکنم

double-quot تهران- جارپرس-رئیس جمهور سوریه در سخنانی اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی برقصد قبلی وی برای ترورش را بازتابی از سیاست آمریکا دانست که مبتنی بر ترور است. وی بر لزوم ایجاد توازن بین المللی برای بازدارندگی یا مجازات این کشور به دلیل "اقدامات شرورانه" تاکید کرد.
کد خبر : 33908
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 17 مهر 1399 - 9:11
اسد درواکنش به قصدترامپ برای ترورش:این بازتابی ازسیاست ترور آمریکاست/بزودی با پوتین دیدار میکنم

به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: ترور نشان دهنده یک روش اقدام آمریکایی است. این همان کاری است که آنها همیشه انجام داده اند؛ برای دهه ها و در همه جا و همه مناطق مختلف جهان، بنابراین چیز جدیدی نیست.

اسد گفت، او هیچ اطلاعاتی در مورد مقدمه چینی برای ترورش ندارد، اما مطمئن است که چنین برنامه هایی وجود دارد. وی افزود: من از هیچ تلاش مشخصی برای ترور مطلع نیستم، اما همانطورکه گفتم روشن است که چنین تلاش‌هایی وجود دارد، یا حتی دقیق تر برنامه هایی برای این کار. مهمترین سوال این است که آیا این برنامه ها هنوز در زمان فعلی وجود دارند یا به تعویق افتاده اند؟

رئیس جمهور سوریه افزود: بنابراین شما باید همیشه به یاد داشته باشید که این نوع برنامه ها به دلایل مختلف همیشه وجود دارد و ما باید با توجه به شرایطمان در سوریه و وجود درگیری با آمریکایی‌ها، انتظار آن را داشته باشیم.
اسد تأکید کرد: آنها سرزمین ما را اشغال کرده و از تروریست‌ها حمایت می‌کنند. از این رو این امر مورد انتظار است حتی اگر هیچ اطلاعاتی در دست نداشتیم، این امر باید بدیهی باشد.
رئیس جمهور سوریه درباره بهترین راه برای بازداردندگی چنین اقداماتی توضیح داد: این مسئله نه به خود حادثه مربوط است و نه به طرحی که در مورد این شخص یا این رئیس جمهور وضع شده، بلکه به رفتار مربوط می‌شود.
اسد گفت، هیچ چیز مانع از این نوع اقدامات شرورانه (ترورها) آمریکا نخواهد شد، مگر اینکه توازن بین المللی ایجاد شود، بطوریکه آمریکا نتواند از جنایت خود فرار کند، در غیر اینصورت به انجام این نوع اقدامات در مناطق مختلف ادامه خواهد داد و چیزی مانعش نخواهد شد.
بنا بر این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده پیشتر فاش کرد که تلاش داشته است تا بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در سال ۲۰۱۷ ترور کند.

اسد در بخش دیگری از سخنانش گفت، انتظار می‌رود در آینده نزدیک دیداری میان وی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برگزار شود.

وی تاکید کرد، تماس‌های او و رئیس جمهور روسیه در حال حاضر به دلیل محدودیت‌های کرونایی، عمدتا از طریق تلفن است.

اسد در ادامه مصاحبه خود با اسپوتنیک گفت، ارتش سوریه کاملا به سلاح‌های روسی وابسته و قرار است با همکاری وزارت دفاع روسیه آنها را نوسازی کند.

وی اظهار داشت: دو سال پیش ما اجرای طرحی را برای مدرن‌سازی ارتش خود آغاز کردیم و بدیهی است که این مدرنیزاسیون را با همکاری وزارت دفاع روسیه انجام خواهیم داد، زیرا ارتش ما برای چندین دهه کاملا به سلاح‌های روسی وابسته بوده است.

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به این سوال که آیا سوریه علاقه مند به دستیابی به سامانه های S-۳۰۰ و S-۴۰۰ است عنوان داشت، این مسئله ممکن است لزوما مربوط به موشک نباشد، زیرا احتمالا اولویت‌های دیگری برای همکاری نظامی – فنی در رابطه با درگیری‌ها وجود داشته باشد.

وی گفت: ما اولویت‌هایی داریم، لزوماً در مورد موشک صحبت نمی‌کنیم. در حال حاضر ممکن است اولویت‌های دیگری نیز در مورد درگیری‌ها وجود داشته باشد.ما طرح کاملی داریم اما باید بر اساس اولویت‌ها عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد، دمشق معمولاً در مورد جزئیات برنامه های نظامی خود صحبت نمی‌کند، اما به طور کلی این موضوع مربوط به مدرن سازی ارتش سوریه از همه لحاظ است.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی در مورد اینکه آیا می‌توان گفت جنگ در سوریه به پایان رسیده است، گفت: نه، قطعاً نه. تا زمانیکه تروریست‌هایی هستند که برخی از مناطق کشور ما را اشغال کرده و انواع مختلفی از جنایات، ترورها و جنایات دیگر را مرتکب می‌شوند، جنگ پایان نیافته است و من فکر می‌کنم حامیان آنها علاقه مند هستند که این جنگ برای مدتی طولانی ادامه یابد. این چیزی است که ما باور داریم.

اسد درباره مهمترین نقاط عطف در این جنگ توضیح داد: نه یک نقطه عطف بلکه نقاط عطف بسیاری وجود دارد که می‌توانم ذکر کنم. اولین نقطه عطف در سال ۲۰۱۳ بود، زمانیکه ما شروع به آزاد سازی بسیاری مناطق به ویژه در مرکز سوریه از جبهه النصره کردیم. سپس در سال ۲۰۱۴، نقطه عطف در جهت دیگری بود. هنگامیکه ناگهان داعش با حمایت آمریکا ظاهر شد و همزمان یک بخش بسیار مهم از سوریه و عراق را اشغال کرد.

رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه یکی دیگر از نقاط عطف مربوط به ورود روس‌ها بود، تاکید کرد: نقطه عطف دیگر زمانی بود که روس‌ها در سال ۲۰۱۵ به سوریه آمدند و ما با هم آزاد سازی بسیاری از مناطق را  شروع کردیم، در آن مرحله پس از آمدن روس‌ها برای حمایت از ارتش سوریه، نقطه عطف آزادسازی بخش شرقی حلب بود. از اینجا آزادسازی مناطق دیگر سوریه آغاز شد.

وی افزود: این امر با توجه به اهمیت حلب مهم بود و از آنجا که آغاز آزادی گسترده‌ای بود که بعداً به دمشق و اخیرا به دیگر مناطق حلب و سپس به مناطق دیگر در بخش شرقی سوریه و در قسمت جنوبی ادامه یافت. بنابراین، اینها نقاط عطف اصلی بود. اگر آنها را جمع کنید، خواهید فهمید که همه آنها نقاط عطف استراتژیک هستند و همه آنها روند این جنگ را تغییر داده‌اند.

اسد در مورد امکان دریافت وام‌های جدید از روسیه و آمادگی کشورش برای چنین اقدامی در وضعیت فعلی گفت: ما در مورد وام‌ها فکر می کنیم و در مورد این موضوع با همکاران روس خود صحبت کردیم، اما باید قبل از صحبت جدی و در سطح عملی، آماده چنین اقدامی شویم.

رئیس جمهور سوریه گفت: دمشق در شرایط اقتصادی فعلی سوریه درخواست وام را مهم می‌داند، اما در عین حال انجام چنین اقدامی بدون توانایی بازپرداخت این وام‌ها غیرممکن است.

وی تصریح کرد، در غیر این صورت، این یک بار سنگین بر دوش اقتصاد خواهد بود، بنابراین این جوانب باید مورد توجه قرار گیرند.

 

اسد همچنین با اشاره به تلاش‌های کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۹ برای برکناری ترامپ گفت: رئیس جمهور آمریکا می‌خواست سیاست ویژه خود را دنبال و آن را اجرا کند و نزدیک بود بهای آن را بپردازد. شما موضوع استیضاح را به خاطر می‌آورید. ترامپ مجبور بود هر کلمه‌ای را که قبل از انتخابات گفت ببلعد. به همین دلیل، همانطور که گفتم، شما نباید انتظار انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشید، این مربوط به رئیس اجرایی است. اگر شما می‌خواهید در مورد تغییر سیاست صحبت کنید بنابراین به خاطر داشته باشید – شما همان هیئت مدیره‌ای را دارید که سیاست خود را تغییر نمی‌دهد. ممکن است رئیس اجرایی تغییر کند، اما هیئت مدیره همچنان باقی خواهد ماند، بنابراین انتظارهیچ چیزی را نداشته باشید.

در حال تکمیل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.