استقرار دائم هلیکوپترها در ۴ پایگاه زاگرس برای اطفای حریق جنگل‌ها

double-quot تهران - جارپرس - مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها ضمن اشاره به اینکه با دستور معاون اول رییس جمهوری مقرر شده است که در چهار پایگاه در منطقه زاگرس هلیکوپترهای مستقر برای اطفای حریق داشته باشیم، گفت: تدوین سند راهبری زاگرس برای حفاظت بیشتر از آن در دستور کار است.
کد خبر : 53729
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 فروردین 1400 - 12:24
استقرار دائم هلیکوپترها در ۴ پایگاه زاگرس برای اطفای حریق جنگل‌ها

به گزارش جارپرس از ایسنا، امیرمسعود جلالی با اشاره به اینکه سازمان جنگل‌ها از ابتدای سال گذشته ارتقای پوشش حفاظتی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: ازجمله مهمترین اقدامات ما در این راستا پرداخت کامل معوقات نیروهای حفاظتی بود. از سویی دیگر تمامی نیروهای حفاظتی براساس مناطق بحرانی مانند نقاطی که احتمال وقوع آتش، قاچاق چوب و… در آن بیشتر است، ساماندهی و بلوک‌بندی شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه تجهیزات خودرویی نیروهای حفاظتی نیز ارتقا پیدا کرده و ساماندهی شده است، گفت: تمام خودروها و موتورسیکلت‌های نیروها یکدست و یک‌شکل و به تجهیزاتی ازجمله تجهیزات اطفای حریق مجهز شدند علاوه بر این ارتقای سیستم رادیویی و تجهیز نیروهای حفاظتی به بی‌سیم را در دستورکار خود داشتیم که خوشبختانه تاکنون تعداد زیادی از نیروها به سیستم رادیویی متصل شده‌اند.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری ادامه داد: برای اینکه نیروهای حفاظت از جنگل بتوانند کارآمدتر از قبل در عرصه‌ها حضور داشته باشند، خودروهای آن‌ها مانیتورینگ و رصد می‌شود و سعی کرده‌ایم که با پایش جانمایی خودروها و نفرات بر عملکرد نیروهای حفاظتی نظارت بیشتری کنیم.

جلالی با اشاره به اینکه منطقه زاگرس جزو مناطق بحرانی کشور ازنظر وقوع حریق است، تصریح کرد: طی اواخر سال گذشته جلسه ستاد راهبری زاگرس با حضور اسحاق جهانگیری – معاون اول رییس جمهوری – برگزار و در این جلسه مقرر شد که در چهار پایگاه در منطقه زاگرس هلیکوپترهای مستقر برای اطفای حریق داشته باشیم.

به گفته وی ستاد راهبری زاگرس به‌دنبال تدوین سندی برای حفاظت بیشتر از این منطقه در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت است و امیدواریم که به‌زودی این برنامه ابلاغ شود.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در پایان ضمن بیان اینکه تجهیزاتی جدید برای اطفای آتش تا اوایل اردیبهشت ماه به استان‌های مختلف کشور ارسال خواهد شد، گفت: در برخی از مناطق با مشکل کمبود نیرو مواجه هستیم اما تقویت نیروهای حفاظتی در دستور کار سازمان جنگل‌ها قرار دارد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.