0 نظر
121 بازدید

استقبال یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از استعفای نمایندگان جریان صدر

double-quot تهران - جارپرس - یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از استعفای نمایندگان جریان صدر استقبال کرد.
کد خبر : 93438
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 14:09
استقبال یکی از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق از استعفای نمایندگان جریان صدر

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از بغداد الیوم، علی الفتلاوی، از رهبران چارچوب هماهنگی شیعیان عراق در واکنش به استعفای نمایندگان جریان صدر از پارلمان اظهار کرد: ما در این چارچوب هماهنگی به این دلیل که نخست‌وزیر سهم گروه شیعیان است با نمایندگان مستقل برای انتخاب شخصی جهت اداره دولت همکاری خواهیم کرد. ما مسئولیت آن را برعهده خواهیم داشت چرا که نامزد از میان ما که فراکسیون اکثریت هستیم، خواهد بود.

الفتلاوی گفت، در صورتی که استعفای نمایندگان جریان صدر نهایی شود و درخواست حضور جایگزین مطرح شود، ممکن است که بیشتر نامزدهای چارچوب هماهنگی شیعیان جایگزین نمایندگان جریان صدر شوند و این امر باعث افزایش تعداد نمایندگان چارچوب هماهنگی در پارلمان می‌شود.

وی در ادامه افزود: مقتدی صدر به نمایندگان ائتلاف “حاکمیت” و حزب دموکرات آزادی داد تا پس از کناره‌گیری جریان متبوعش از روند سیاسی، درباره سرنوشتشان تصمیم گیری کنند و این امر بدین معناست که امور در راستای دستیابی به یک راهکار سریع مذاکره با بقیه شرکا پیش می‌رود.

الفتلاوی همچنین تاکید کرد: این اقدام برای جریان صدر، مسئولیت جدیدی را ایجاد خواهد کرد که آن نظارت مردمی است، یعنی آنها حق دارند مردم را برای نظارت بر کار دولت بسیج کنند. اما اگر به طور کامل از روند سیاسی خارج نشوند و در پارلمان باقی بمانند و در تشکیل دولت مشارکت نکنند، این کارشان همان اپوزیسیون پارلمانی خواهد بود.

مقتدی صدر پیشتر به حسن العذاری، رئیس فراکسیون صدر دستور داده بود تا استعفاهای اعضای فراکسیونش را به محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق اعلام کنند. الحلبوسی هم استعفای نمایندگان صدر را قبول کرد.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.