0 نظر
297 بازدید

استقبال کمیته بین المللی المپیک از رژه مشترک دو کره

double-quot

پکن-جارپرس-در حاشیه تهدیدهای آمریکا علیه کره شمالی، ‘توماس باخ’ رییس کمیته بین المللی المپیک امروز از برگزاری رژه مشترک هیات های ورزشی دو کره در مراسم گشایش رقابت های زمستانی المپیک ‘پیونگ چانگ’ استقبال کرد.

کد خبر : 24684
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 19 بهمن 1396 - 4:39
استقبال کمیته بین المللی المپیک از رژه مشترک دو کره

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، وی خاطر نشان کرد این رژه حرکتی بسیار احساسی و جالب است که باید مورد اهتمام قرار گیرد.
وی گفت اینکه دو کشور از اعضای تیم های خود برای رژه مشترک در مراسم افتتاحیه استفاده کنند نشان می دهد المپیک زمستانی کره جنوبی بازی های صلح است.
او در مصاحبه با رسانه ها در آستانه شروع این رقابت ها در ‘پیونگ چانگ’ گفت: این کمیته از تلاش های دو کره برای تقویت مناسبات خود در چارچوب رقابت های ورزشی استقبال می کند.
وی یک بار دیگر تاکید کرد اگرچه تحریم هایی علیه کره شمالی وجود دارد اما ورزش باید ورای مسایل سیاسی مورد توجه قرار گیرد.
این در شرایطی است که ‘مایک پنس’ معاون رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سفر به توکیو در ملاقات با ‘شینزو آبه’ نخست وزیر ژاپن گفت کشورش بزودی سخت ترین تحریم ها را علیه کره شمالی به اجرا خواهد گذاشت.
وی گفت آمریکا کره شمالی را که دارنده تسلیحات هسته ای باشد تحمل نخواهد کرد و بیشترین فشارها را برای رها کردن این برنامه علیه کره شمالی وارد خواهد کرد.
همزمان ‘رکس تیلرسون’ وزیر خارجه آمریکا گفته است که کره شمالی فقط یک بازیگر در رقابت های المپیک زمستانی مانند دیگر بازیگران است اما نمی تواند این رقابت ها را سکویی برای گرفتن امتیاز تلقی کند.
خبرگزاری یونهاپ گزارش کرده است احتمال دارد ‘مایک پنس’ معاون رییس جمهور آمریکا در سفر به کره جنوبی و در حاشیه مراسم گشایش المپیک زمستانی دیداری با اعضای هیات کره شمالی داشته باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.