0 نظر
136 بازدید

استقبال رژیم صهیونیستی از اظهارات ترامپ

double-quot
تهران – جارپرس – وزیران کابینه رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه از اظهارات رئیس جمهوری آمریکا درباره اینکه ترامپ گفته بود برای واشنگتن تاسیس دو کشور اسرائیلی و فلسطینی در کنار هم دیگر مهم نیست، استقبال کردند.

کد خبر : 19388
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 بهمن 1395 - 7:56
استقبال رژیم صهیونیستی از اظهارات ترامپ

به گزارش خبرگزاری شین هوا از قدس اشغالی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار و گفت و گو کرد.
موضوع ایران و همچنین راه های پایان دادن به درگیری ها میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها مهمترین محور گفت و گوهای آنها بود.
رئیس جمهوری آمریکا در این دیدار تاکید کرد که واشنگتن دیگر اصرار ندارد که توافق صلح خاورمیانه باید منجر به تشکیل کشور فلسطینی به رسمیت شناخته شده شود.
ترامپ که در یک نشست خبری همراه با نتانیاهو به پرسش های خبرنگاران پاسخ می داد،گفت: هم از راه حل دو کشور و هم از راه حل یک کشور استقبال می کنم. اما راه حلی را ترجیح می دهم که هر دو طرف را راضی کند.
مقام های رژیم صهیونیستی از اظهارات ترامپ به عنوان ‘ پایان دوره تاسیس دو کشور’ استقبال کردند و خواستار پیشبرد طرح الحاق کرانه باختری رود اردن به سرزمین های اشغالی شدند.
گیلاد اردان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد اکنون روز بسیار مهمی است و اظهارات ترامپ ثابت کرد که ما در دوره جدیدی قرار گرفتیم.
شین هوا افزود: این رویکرد رئیس جمهوری تازه کار آمریکا در واقع بی اعتنایی به فشارهای بین المللی برای تشکیل کشور فلسطین در کنار اسرائیل به عنوان راه حلی برای این درگیری ها است.
اظهارات ترامپ در حالیست که نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد روز گذشته (چهارشنبه) بار دیگر تاسیس دو کشور اسرائیلی و فلسطینی را تنها راه پایان دادن به مناقشه اسرائیلی ها و فلسطینی ها دانست.
فرانسوا دولاتر گفت: نمی توانم مواضع سایر کشورها درباره تشکیل دو کشور اسرائیل و فلسطین را تفسیر کنم اما آنچه که مسلم است، تعهد فرانسه در قبال این موضوع، هیچگاه تا چنین حد نبوده است.
فرانسه همواره خواستار حل و فصل بحران میان اسرائیل و فلسطین از طریق دیپلماتیک بوده است و تشکیل دو کشور مستقل، می تواند به این وضع کمک کند.
به گزارش ایرنا، فرانسه از دیرباز با ساخت و ساز در سرزمین های اشغالی و توسعه شهرک های یهودی نشین مخالف بوده و آن را سدی بزرگ بر مسیر صلح میان اسرائیل و فلسطین دانسته است.
قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت سازمان ملل متحد که ۲۳ دسامبر سال گذشته به تصویب رسید، به صراحت غیر قانونی بودن این ساخت و سازها و توقف فوری و کامل آن تاکید می کند.’
طرح شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی که چندی پیش به تصویب رسیده بود، تا آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ به تعویق افتاد، چرا که مقام های رژیم صهیونیستی از انتقادات باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا نگران بودند.
۱۴ عضو شورای امنیت سازمان ملل از جمله چهار عضو دائم این شورا شامل چین، فرانسه، روسیه و انگلیس در آخرین ماه سال ۲۰۱۶ به نفع قطعنامه ای در حمایت از مردم فلسطین رای دادند و تنها آمریکا به این قطعنامه رای ممتنع داد.
پیش نویس این قطعنامه پیشتر توسط مالزی به همراه نیوزیلند، سنگال و ونزوئلا به شورای امنیت سازمان ملل ارائه شده بود.
اسرائیل کرانه باختری رود اردن و نوار غزه را در جنگ خاور میانه سال ۱۹۶۷ تصرف کرد و از آن زمان تاکنون به رغم محکومیت های بین المللی کنترل این اراضی را در دست دارد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.