0 نظر
151 بازدید

استفاده نادرست از ماسک می‌تواند باعث شیوع کرونا شود

double-quot تهران - جارپرس - مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: تنها راه برون رفت از شرایط موجود انجام سه کار ساده استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و حفظ بهداشت دست است.
کد خبر : 37419
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 20 آبان 1399 - 10:55
استفاده نادرست از ماسک می‌تواند باعث شیوع کرونا شود

به گزارش جارپرس از ایسنا، کوروش سلیمی روز سه‌شنبه ۲۰ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه البرز همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار کرد: متاسفانه در سخت‌ترین شرایط  در مقایسه با ماه‌های قبل قرار داریم و تعداد بیماران کرونایی استان در حال افزایش است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی با محدودیت مواجه هستیم، افزود: با توجه به امکانات موجود تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از بیماران بستری شده می‌توانند از خدمات تخت‌های ویژه استفاده کنند.

وی افزود: تنها راه برون رفت از شرایط موجود انجام سه کار ساده استفاده مداوم از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و حفظ بهداشت دست است.

سلیمی تاکید کرد: متاسفانه استفاده نادرست از ماسک خود دلیلی برای شیوع کرونا است به همین دلیل از شهروندان درخواست می‌شود از ماسک خود به شیوه درست استفاده کنند و به عنوان مثال هنگام صحبت با هم ماسک را پایین نکشند.

این مسئول اضافه کرد: با توجه به اینکه حتی افرادی که از ماسک استفاده می‌کنند اگر فاصله اجتماعی لازم را رعایت نکنند، بین یک تا سه درصد احتمال دارد که از فرد بیمار مبتلا شوند، مردم باید در کنار استفاده از ماسک سایر شرایط لازم از جمله حفظ فاصله اجتماعی و بهداشت دست را نیز رعایت کنند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اعمال محدودیت فعالیت اصناف تا ساعت ۱۸ عصر گفت: این محدودیت از امروز ۲۰ آبان تا ۲۰ آذر اعمال می‌شود.

وی توضیح داد: با اعمال این محدودیت به جز صنوف ضروری باقی واحدهای صنفی در کرج و فردیس تنها تا ساعت ۱۸ می‌توانند فعالیت داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.