0 نظر
93 بازدید

استفاده از آموزش مجازی تنها در مواردی خاص/ظرفیت خوابگاه‌ها تقریبا به دوران پیش از کرونا بازگشته

double-quot تهران - جارپرس - رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه در سال تحصیلی جدید، آموزش مجازی تنها در مواردی خاص اجرا می‌شود، گفت: ظرفیت خوابگاه‌های ما تقریبا به دوران پیش از کرونا بازگشته است.
کد خبر : 102627
تاریخ انتشار : شنبه 9 مهر 1401 - 11:37
استفاده از آموزش مجازی تنها در مواردی خاص/ظرفیت خوابگاه‌ها تقریبا به دوران پیش از کرونا بازگشته

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، دکتر سید حسن قدسی‌پور اظهار کرد: ما قصد داریم در سال تحصیلی جدید، در کنار آموزش حضوری از آموزش مجازی نیز استفاده کنیم ولی به هیچ وجه صلاح نمی‌دانیم که آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شود.

وی ادامه داد: آموزش باید حتما به صورت حضوری باشد و از شیوه مجازی تنها در مواردی خاص مانند حل تمرین‌ها، پروژه‌ها، تبادل نظر میان دانشجویان و اساتید( به دلیل فاصله‌ها و مسافت) در شرایطی خاص استفاده کرد. مهم‌ترین فاکتور استفاده از آموزش مجازی، زمانی است که کمکی شود به دانشجویی که می‌خواهد درس بخواند. به عنوان مثال، دانشجوی دکتری، باید درس بخواند، تحقیق کند، علاقه مند باشد و زمان زیادی برای دروس خود بگذارد. در چنین مواردی، استفاده از فضای مجازی برای چنین دانشجویانی بسیار کمک کننده و مفید است. اما برای دانشجویی که به دروس خود اهمیت چندانی نمی‌دهد و شاید در انجام وظایف خود کاهلی کند، فضای مجازی مانند سم عمل می‌کند و اصلا فایده‌ای ندارد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به نزدیک شدن به آغاز سال تحصیلی جدید خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در دانشگاه امیرکبیر، در سال تحصیلی جدید، تقریبا به اغلب دانشجویان متقاضی خوابگاه ارائه می‌دهیم. ظرفیت پذیرش دانشجو تقریبا به روزهای پیش از شیوع کرونا بازگشته است. چرا که خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی امیرکبیر متعلق به خود دانشگاه بوده است و تنها در مورد دانشجویانی اندکی مشکل داریم که تحصیل آنها به دلیل کرونا طولانی شده است. شاید این دانشجویان مجبور باشند چند روز بدون خوابگاه باشند و ممکن است استفاده از خوابگاه‌ برای برخی از این دانشجویان با تاخیر همراه باشد.

دکتر قدسی‌پور با بیان اینکه ما در جذب هیأت علمی بسیار فعال عمل می‌کنیم، گفت: از افرادی که از جانب بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند، در جذب به عنوان هیات علمی استقبال می‌کنیم و خودمان هم به دنبال مسیرهایی هستیم که در جذب اعضای هیأت علمی عملکرد فعال‌تری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان با اشاره به نحوه پذیرش دانشجو دکتری تصریح کرد: در همه کشورهای دنیا، استاد، دانشجو را انتخاب می‌کند و دانشجو مستقیما با استاد مکاتبه می‌کند و پس از آن تصمیم‌گیری با استاد است که دانشجو متقاضی را پذیرش کند یا خیر. در این میان، دانشجویان متقاضی همکاری با اساتیدی که به‌نام‌ و تواناتر هستند، بیشتر است که باعث می‌شود ظرفیت پذیرشاین اساتید محدودتر باشد.. در چنین شرایطی استاد انتخاب می‌کند که کدام دانشجو را بپذیرد. ما نیز می‌توانیم در کشورمان با چنین روشی دانشجو بپذیریم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.