استرداد مجرمان و انتقال محکومان؛ تازه ترین زمینه همکاری ایران و لبنان

double-quot

بیروت – جارپرس – در تازه ترین اقدام برای گسترش همکاری های دوجانبه بین ایران و لبنان، موافقت نامه های استرداد مجرمان و انتقال محکومان بین دو کشور تدوین و آماده امضای مقام های ارشد دو کشور شد.

کد خبر : 20828
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 28 اردیبهشت 1396 - 7:00
استرداد مجرمان و انتقال محکومان؛ تازه ترین زمینه همکاری ایران و لبنان

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا، این دو موافقت نامه این هفته در یک نشست مشترک در محل وزارت دادگستری لبنان در حضور «محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی در بیروت و «سلیم الجریصانی» وزیر دادگستری لبنان از سوی «محمد علی مهرانفر» مدیرکل دفتر امور دعاوی و همکاری های بین المللی وزارت دادگستری ایران و «محمد فواز» مسئول امور توافقات خارجی وزارت داداگستری لبنان پاراف شد.
بر اساس موافقت نامه استردادمجرمین، هریک از طرفین متعهد می‌شود که حسب تقاضای طرف دیگر، اشخاصی را که از طرف مقامات صلاحیت دار طرف مزبور به لحاظ ارتکاب جرم یا برای اجراء مجازات تحت پیگرد بوده و در قلمرو وی یافت می‌شود، به طرف درخواست‌کننده مسترد کند.
همچنین بر اساس موافقت نامه انتقال محکومان، چنانچه اتباع ایرانی و لبنانی در کشور میهمان مرتکب جرم شوند و حکم قضایی علیه آنها صادر شود، این امکان وجود دارد که طی روند قانونی، این افراد با انتقال به کشور خود دوره محکومیت را در کشورشان بگذرانند.
این موافقت نامه ها پس از امضای نهایی از طرف مقام های ارشد قضائی دو کشور برای طی مراحل قانونی و تبدیل به قانون، نیاز به تصویب مجلس های دو کشور دارد.
روابط ایران و لبنان طی سال های اخیر روند رو به رشدی داشته و دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و آموزشی همکاری خود را توسعه داده اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.