استرالیا درخواست آمریکا را برای پیوستن به ائتلاف دریایی در دریای سرخ رد کرد

double-quot تهران- جارپرس - استرالیا درخواست ایالات متحده برای اعزام یک ناو جنگی به دریای سرخ را به منظور پیوستن به ائتلاف دریایی با حضور چند کشور به بهانه حفاظت از خطوط کشتیرانی رد کرد.
کد خبر : 137121
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 30 آذر 1402 - 12:13
استرالیا درخواست آمریکا را برای پیوستن به ائتلاف دریایی در دریای سرخ رد کرد

به گزارش جارپرس ازایرنا به نقل از اسکای نیوز، ریچارد مارلز وزیر دفاع استرالیا گفت که این کشور «کشتی یا هواپیما» به خاورمیانه نمی‌فرستد، اما در عوض، سهم نیروهای خود در نیروی دریایی تحت رهبری ایالات متحده را حدود سه برابر می‌کند.

مارلز که معاون نخست وزیر این کشور نیز است، با تاکید بر اینکه «تمرکز راهبردی ما، منطقه ماست»، اظهار داشت: تمرکز راهبردی استرالیا باید بر روی اقیانوس هند و آرام باقی بماند.

ایالات متحده این هفته اعلام کرد که یک ائتلافی دریایی را به بهانه‌ حفاظت از کشتی‌های بازرگانی در دریای سرخ رهبری می‌کند.

بر اساس این گزارش، استرالیا درحالی دست رد به سینه آمریکا زد که واشنگتن نزدیک‌ترین شریک دفاعی کانبرا است، رابطه‌ای که در سال ۲۰۲۱ با توافق امنیتی آکوس (Aukus) تقویت شد و بر اساس آن، استرالیا ناوگان زیردریایی هسته‌ای تحویل خواهد گرفت.

لوید آستین رئیس پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) پیشتر گفته بود که ائتلافی برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است. شرکت‌کنندگان علاوه بر ایالات متحده، شامل کشورهایی از جمله انگلیس، فرانسه، ایتالیا، دانمارک و کانادا نیز است.

وزیر دفاع آمریکا مدعی شده بود که تشدید تنش از سوی جنبش انصارالله یمن، جریان آزاد تجارت را تهدید و قوانین بین ‌المللی را نقض می‌کند.

این ادعای ایالات متحده درباره تهدید تجارت آزاد در دریای سرخ در حالی مطرح شده که ارتش یمن در اعتراض به قتل عام زنان و کودکان غزه توسط رژیم صهیونیستی، اقدام به توقیف و ممانعت از عبور کشتی‌ها به مقصد سرزمین‌های اشغالی کرد و هشدار داد که این روند را تا زمان پایان این جنایات و اعلام آتش‌بس ادامه خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داده است.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 7 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۶
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

تست شنبه 2 دی 1402 - 10:46

تست

test شنبه 2 دی 1402 - 10:46

test

رایان یکشنبه 3 دی 1402 - 15:39

مقاله ی خوبی بود

سمانه یکشنبه 3 دی 1402 - 15:39

تست

رایان یکشنبه 3 دی 1402 - 16:10

۱۴۰۲۱۰۰۲

karimian یکشنبه 3 دی 1402 - 16:43

testtt