0 نظر
144 بازدید

استخدام اعضای خانواده برای مقام های منتخب در فرانسه ممنوع می شود

double-quot

تهران – جارپرس – لایحه جنجال برانگیز «اخلاق گرایی در زندگی سیاسی» که بخشی از آن به ممنوعیت استخدام اعضای خانواده مقام های منتخبی همچون نمایندگان پارلمان فرانسه بازمی گردد، امروز (دوشنبه) در پارلمان ملی این کشور بررسی می شود.

کد خبر : 21880
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 مرداد 1396 - 10:44
استخدام اعضای خانواده برای مقام های منتخب در فرانسه ممنوع می شود

به گزارش جارپرس به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، پس از چراغ سبز گسترده مجلس سنای فرانسه به لایحه اخلاق در زندگی عمومی که آن را نماد آغاز یک دوره پنج ساله می نامند، امروز لایحه اخلاق گرایی در مجمع ملی مورد بررسی قرار می گیرد.
لغو «ذخیره پارلمانی» (مجموعه یارانه های دولتی به نمایندگان مجمع ملی و مجلس سنای فرانسه برای انجام امور مالی در حوزه فعالیت خود) از دیگر بخش های لایحه اخلاق گرایی در زندگی سیاسی اعلام شده است که به نظر می رسد چالش هایی به دنبال داشته باشد.
بر اساس این گزارش، موضوع اخلاق گرایی، پس از اتهاماتی که برخی سیاستمداران فرانسه را هدف قرار می داد، مطرح شد.
از جمله این موارد سوء ظن ایجاد مشاغل ساختگی اطرافیان «فرانسوا فیون» نامزد جمهوریخواه انتخابات ۲۰۱۷ ریاست جمهوری فرانسه است. فیون متهم شده بود که دو پسر و همسرش برای کاری که انجام نداده اند، از پارلمان فرانسه تحت عنوان مشاور، حقوق دریافت می کردند.
خبرگزاری فرانسه می افزاید: در مواجهه با سوء ظن های مطرح شده در افکار عمومی، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه لایحه ای مبنی بر ممنوعیت استخدام اعضای خانواده برای منتخبان مردم، اصلاح دستمزد هزینه های بحث برانگیز دستور مجلس، سابقه کیفری نمایندگان مجلس و ممنوعیت فعالیت موازی مشاوره ای در مجلس را مطرح کرد.
ایجاد «بانک دموکراسی» از دیگر طرح های «فرانسوا بایرو» وزیر پیشین دادگستری فرانسه بود که در کنار اصول محدودیت های قانون اخلاق گرایی، مطرح کرده بود.
خبرگزاری فرانسه، شفاف سازی تامین مالی احزاب را از دیگر اهداف لایحه اخلاق گرایی در زندگی سیاسی اعلام کرد و افزود: نزدیک به ۹۰۰ اصلاحیه برای ایجاد اعتماد به نفس در زندگی عمومی، در متن این لایحه گنجانده شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.