استایل مرکل در تار و پود دولت جدید آلمان

double-quot تهران - جارپرس - "سبک سیاسی آنگلا مرکل که با صبوری، رضایت‌بخشی و تواضع گره خورده است، پس از شانزده سال حضور او در قدرت به قدری در آلمان جا افتاده است که سه نامزد اصلی در انتخابات یکشنبه برای جایگزینی او به دنبال تقلید از مرکل در طول مبارزات انتخاباتی بودند. با پایان یافتن انتخابات پارلمانی و اینکه هیچ حزبی بیش از ۲۶ درصد آرا را به دست نیاورد است، این سبک بیشتر از هر زمان دیگری در بزرگترین اقتصاد اروپا مطرح است."
کد خبر : 69368
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 6 مهر 1400 - 15:58
استایل مرکل در تار و پود دولت جدید آلمان

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از پایگاه کریسشن ساینس مانیتور، مذاکرات برای تشکیل اولین ائتلاف سه‌گانه آلمان پس از جنگ به‌زودی آغاز می‌شود. آنها در یافتن راه سازش، تحت‌الشعاع میراث آنگلا مرکل که ملایمت همراه با جدیت است، قرار گرفته‌اند.

آرمین لاشت، نامزد صدراعظمی از حزب راست میانه مرکل موسوم به اتحادیه دموکراتیک مسیحی آلمان که در انتخابات دوم شد، گفت: هیچ حزبی نمیتواند به تنهایی این کار را انجام دهد. ما باید بر اختلافات غلبه کرده و آلمان را متحد نگاه داریم.

مذاکرات برای جلب اکثریت پارلمانی در آلمان، با توجه به شکاف‌های ایدئولوژیکی به ندرت آسان یا سریع بوده است. مرکل در سال ۲۰۰۹ ریاست یکی از همین مذاکرات را بر عهده داشت که هفته‌ها به طول انجامید و منجر به توافق ۱۵۸ صفحه‌ای بین ۲۷ سیاستمدار شد. رهبران ائتلاف آینده یا دموکرات‌ مسیحی‌ها هستند و یا سوسیال دموکرات‌ها و هر دو پیش‌بینی می‌کنند که مذاکرات ممکن است تا سه ماه به طول انجامد. هر یک از این احزاب سنتی نیاز به مشارکت با برندگان سوم و چهارم دارند که به ترتیب حزب سبزها و حزب دموکراتیک آزاد دوستدار تجارت هستند.

شیوه مذاکره مرکل این است که به اندازه کافی نرم و ملایم باشد تا بتواند بهترین ایده‌ها را بشنود. اگر مخالفان نیاز به سازش‌های دشوار دارند، او سعی می‌کند اطمینان یابد که آنها وجهه خود را از دست نمی‌دهند. او همچنین چشم‌اندازی رو به جلو را ارائه می‌دهد. او یک بار گفته بود: اجازه ندهید بپرسیم چه چیزی اشتباه است یا اینکه همیشه چه بوده است. اجازه دهید ابتدا بپرسیم چه چیزی ممکن است و به دنبال چیزی باشیم که قبلاً انجام نشده است.

او میگوید، بهترین رهبران، فضایی را پیدا می‌کنند که در آن “منافع مختلف تعادل پیدا می‌کنند و سازش حاصل می‌شود. آنها همچنین دارای قطب‌نمای درونی هستند که بر ارزش‌های فراگیر استوار است.”

شیوه و سبک خویشتنداری و تفکر او، به صادرات آلمان برای سایر دموکراسی‌ها تبدیل شده است. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا در ادای احترام به این صدراعظم می‌گوید که هدف مرکل دستیابی به سازشی است که “همه را کمی ناراضی می‌کند، اما در واقع آنها را وضع بسیار بهتری قرار می‌دهد.” او افزود که این روحیه “به تغییر شکل جهان ما کمک کرده است.”

و در روزهای آینده، این روحیه ممکن است به کاهش اختلافات بین احزاب پیشروی آلمان و تشکیل دولت جدید پس از مرکل کمک کند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.