استاندار فارس: قصوری در سیل استهبان و نیریز رخ نداده است

double-quot تهران _ جارپرس _ استاندار فارس تاکید کرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته قصوری در وقوع سیل استهبان و نیریز رخ نداده است بلکه به گفته کارشناسان برای پیش بینی باران های نقطه ای نیازمند یک شبکه ماهواره ای مرکب از ۱۹ ماهواره هستیم که اکنون تنها در آمریکا این شبکه موجود است.
کد خبر : 97206
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 4 مرداد 1401 - 9:05
استاندار فارس: قصوری در سیل استهبان و نیریز رخ نداده است

 

 

به گزارش جارپرس ، محمد هادی ایمانیه با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه هم افزایی مدیریت در ایران، با اشاره به جزییات سیل اخیر در استهبان و نیریز، بیان کرد: آنچه که بنده از مدیر هواشناسی استان سوال کردم گفتند پیش بینی صورت گرفته به صورت کلی بوده است. پیش بینی هواشناسی رگبارهای پراکنده  و وزش باد در شرق استان بوده است. در فصل تابستان نیز مرتب این پیش بینی تکرار می شود. بنابراین طبیعی بوده مردمی که در کنار رودخانه در حال تفریح بودند باورشان نمی‌شده که سیل در کمین آنهاست.

 

وی در ادامه گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حالی که همان نقطه آفتابی بوده سیلی رخ داده که آنها را نیز با خود برده است. در فاصله ۳۷ کیلومتری آنها باران شدید باریده و اثرش را در این نقطه به صورت سیل نشان داده است. خود هواشناسی هم مدعی نیست که پیش بینی کرده باشد که یک رگبار با این خطر رخ خواهد داد. بنده از کارشناسان سوال کردم و به بنده گفتند که برای پیش بینی باران های نقطه ای نیاز به یک شبکه ماهواره مرکب از۱۹ ماهواره است که اکنون فقط در آمریکا وجود دارد. واقعا قصوری رخ  نداده است. کسی باورش نمی‌شده که این رگبار به سیل تبدیل شود.

 

استاندار فارس در ادامه تصریح کرد: خداوند خیلی به افراد کنار رودخانه کمک کرده است. حدود ۲ تا ۳ هزار نفر در کنار رودخانه بودند. البته جای تاسف دارد که ما ۲۳ نفر را از دست دادیم. باید خدا را شاکر باشیم که تلفات بیش از این نبوده است. ظاهرا دهیاران و اعضای شورای روستا با موتور و در حال دویدن کنار رودخانه هشدار دادند که سیل در حال آمدن است. اما عده ای باورشان نشده و فکر کردند افرادی که هشدار می‌دهند می‌خواهند جای آنان را بگیرند.

 

وی در ادامه تاکید کرد: یکی از گام ها برای پیشگیری این است که اجازه ندهیم کسی کنار رودخانه اسکان یابد و به زودی این تدبیر را خواهیم کرد. باید محوطه محافظت شده ایجاد شود. نباید اجازه داد اتومبیل به کنار رودخانه برده شود. خیلی از افرادی که گرفتار شدند به خاطر این بود که می‌خواستند اتومبیل خود را از کنار رودخانه بردارند. باید مناطقی شبیه این نقطه محافظت شده باشد.

 

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.