از گسل نسلی با والدین تا گرایش به جنس مخالف

double-quot تهران - جارپرس - مسئول واحد "صدای یارا" انجمن حمایت از حقوق کودکان از ۳۱۹ مورد تماس با واحد صدای یارا در سه ماهه دوم امسال خبر داد.
کد خبر : 111270
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 دی 1401 - 10:24
از گسل نسلی با والدین تا گرایش به جنس مخالف

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، فرزانه گرایلی به ارائه گزارشی از میزان تماس گیرندگان با صدای یارا در سه ماهه تابستان سال جاری پرداخت و اظهار کرد: تعداد تماس‌گیرندگان با صدای یارا در سه ماهه تابستان ۳۱۹ مورد تماس بوده که ۶۵ درصد این تماس‌ها از طرف مادرانی با رده سنی ۲۰ تا ۶۰ سال بوده‌اند و تحصیلات آنها از سیکل تا دکترا و تحصیلات حوزوی بود.

وی ادامه داد: از نظر شغلی اکثر این افراد خانه‌دار و تعدادی نیز کارمند، دانشجو، مربی باشگاه، کار اینترنتی، فروشنده، کارتن‌ساز، خیاط، پرستار و حسابدار بوده‌اند.

به گفته مسئول واحد صدای یارا انجمن حمایت از حقوق کودکان، حدود ۲۱ درصد تماس‌گیرندگان نیز کودکان و نوجوانانی در رده سنی ۹ تا ۱۸ سال بوده‌اند که در دو ماه از این فصل تابستان، تعداد تماس‌گیرندگان دختر و در یک ماه تعداد تماس‌گیرندگان پسر بیشتر بوده است.

گرایلی با بیان اینکه به طور میانگین در سه ماه تابستان ۷ درصد تماس‌ها مربوط به پدرانی با رده سنی ۳۰ الی ۵۸ سال بوده‌ که از نظر شغلی کارگر، نجار، کارمند و از نظر تحصیلات دارای دیپلم، لیسانس و کارشناسی ارشد بوده‌اند، گفت: حدود ۷ درصد از تماس‌گیرندگان نیز به صورت میانگین از اقوام درجه یک کودکان بوده است.

بیش از ۶۰ درصد تماس‌ها مربوط به استان تهران

وی در پاسخ به این سوال که بیشترین تماس‌گیرندگان با صدای یارا مربوط به چه استانی بوده است، اعلام کرد که براساس آمارهای به دست آمده از منطقه جغرافیایی، بیشترین تعداد تماس‌گیرندگان از تهران و ۳۸ درصد از سایر استان‌های کشور و حتی روستاهای دورافتاده با صدای یارا تماس داشتند.

مسئول واحد صدای یارا انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به اینکه ۷۷ درصد از خانواده‌های تماس‌گیرندگان، خانواده هسته‌ای، ۲۳ درصد تماس‌گیرندگان از نوع خانواده متارکه کرده، گسترده، تک والد و طلاق عاطفی بوده‌اند.

عدم آگاهی از شیوه‌های فرزندپروری و عدم اطلاع از آموزش سبک‌های فرزندپروری؛ بیشترین مشکلات کودکان ۰ تا ۷ سال

گرایلی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص وضعیت مشکلات مطرح شده تماس‌گیرندگان اظهار کرد: بیشترین تماس‌های مربوط به کودکان صفر تا ۷ سال درباره عدم آگاهی از شیوه‌های فرزندپروری و عدم اطلاع از آموزش سبک‌های فرزندپروری بود. مسائل دیگری که با آن مواجه بودیم درباره پرخاشگری، لجبازی، اضطراب و استرس، اضطراب، جدایی، عدم توانایی در برقراری ارتباط با دیگران، مشکلاتی که با ورود کودک دوم پیش آمده است، مسائل مربوط به جدا کردن جای خواب، شب ادراری، ناخن جویدن، بیش فعالی و استفاده از دارو، دندان قروچه، مسائل تربیتی مربوط به شرطی شدن کودک، وابستگی به مادر و مشکلاتی که در رفتن به پیش دبستانی داشتند، مشکل در صحبت کردن و دیدن رابطه جنسی والدین بوده است.

وی ادامه داد: برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال هم بیشترین تماس‌ها مربوط به مسائل فضای مجازی بود که به علت آنلاین بودن مدارس و داشتن موبایل و اتصال به اینترنت موجب نگرانی والدین از سرچ‌های نامناسب کودکان شده بود که همین مسئله باعث به وجود آمدن مشکلات تحصیلی هم شده است. مسائل دیگری که در این سن والدین با آن مواجه بودند مسائل ارتباطی با دوست، عدم اعتماد به نفس، بیش‌فعالی، پرخاشگری، اضطراب، اطلاعات در مورد بلوغ، مهارت حل مسئله، لجبازی، عدم مسئولیت‌پذیری، آسیب مغزی، ارجاع به گفتار درمانی و کار درمانی بود.

گرایش یا ارتباط با جنس مخالف؛ بیشترین مسائل تماس‌های مربوط به کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال

مسئول واحد صدای یارا انجمن حمایت از حقوق کودکان یادآور شد: برای کودکان ۱۲ الی ۱۸ سال اما بیشترین تماس مربوط به گرایش و یا ارتباط با جنس مخالف بود که مشکلات تحصیلی هم به وجود آورده است و همچنین احساس عدم درک از سمت والدین و گسل نسلی با آنها موجب مشکلات ارتباطی شده بود.

گرایلی خاطرنشان کرد: تماس‌های دیگر در این سن مربوط به استفاده بیش از حد از موبایل، سوال در مورد بلوغ و تنهایی، مشکلات ناشی از طلاق والدین، وسواس، والدین شکاک، مهارت دوست‌یابی، تعرض، افسردگی و تنهایی، مشکلات ناشی از طلاق والدین، وسواس، والدین شکاک، سوالاتی در مورد حجاب، مشاهده فیلم پورن یا تمایل به مشاهده، نحوه پر کردن اوقات فراغت، فرار از خانه، سوال در مورد مسائل مربوط به گروه‌های جنسی دیگر، تصمیم به خودکشی، ترس و اضطراب و حمله ترس، کودک‌آزاری، اعتیاد، درمان خودارضایی، بحران هویت، پرخاشگری به علت مشاجرات والدین بوده است.

وی با اشاره به نحوه آشنایی تماس‌گیرندگان با صدای یارا توضیح داد: بیشترین افراد (حدود ۷۰ درصد) از طریق معرفی دوستانی که قبلا از صدای یارا مشاوره گرفتند با این واحد آشنا شدند و سایر تماس‌گیرندگان نیز به ترتیب از طریق سرچ در اینترنت، تلویزیون، مدرسه یا مهد و آموزشگاه‌های آموزشی، ۱۴۸۰، ۱۲۳، اقوام، ۱۱۰، مراکز گفتار درمانی و تبلیغ کارت در مترو با صدای یارا آشنا شدند.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.