ارکستر سمفونیک تهران در عسلویه روی صحنه رفت

double-quot
بوشهر – جارپرس – پایتخت انرژی ایران برای نخستین بار آغازگر یک رویداد هنری و میزبان بزرگترین تورکنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی بود که این ارکستر در اولین برنامه از تورهای استانی ۱۰ قطعه موسیقی ملی، مذهبی و حماسی را در سالن همایش‌های خلیج فارس عسلویه روی صحنه برد.
کد خبر : 18919
تاریخ انتشار : دوشنبه 11 بهمن 1395 - 8:50
ارکستر سمفونیک تهران در عسلویه روی صحنه رفت

به گزارش جارپرس، پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس روز دوشنبه اعلام کرد، این ارکستر را که قریب به ۱۰۰ نوازنده همراهی می کرد، قطعاتی از موسیقی ملی‏‌‏، مذهبی، حماسی با عناوین خلیج همیشه فارس،‌فریاد تهی، سرزمین دلاوران، آواهای مجار، ویلیام تل، کلام شمشیر، ماسینی، خاک مهر آیین ، خوشه چین و وطنم را نواختند.
افزون بر این، روحانی با همراهی ارکستر سمفونیک تهران در یکی از بزرگ ترین تورهای کنسرت تاریخ موسیقی ایران سمفونی خلیج فارس را در کنار آب های خلیج همیشه فارس در شهر عسلویه و در سالن همایش‌های خلیج فارس سازمان منطقه ویژه پارس برای علاقمندان به موسیقی کلاسیک اجرا کرد.
شهرداد روحانی درباره اجرای این قطعه گفت: درتمام مدت فعالیت هنری و حرفه ی ام برای اولین بار قطعه‌ خلیج همیشگی فارس را در کنار آب‌های خلیج فارس اجرا می‌کنم و در این باره بسیار احساس لذت، غرور، سربلندی و سرافرازی می کنم.
در ادامه این کنسرت قطعه « فریاد تهی» که از ساخته‌های خود روحانی بود اجرا شد و وی درباره این قطعه گفت: فریاد تهی را در وصف هشت سال دفاع مقدس ساختم و آن را به عزیزان رزمنده هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی تقدیم می‌کنم.
همچنین روحانی در ادامه اجرا قطعه‌ی‌ ‍»آغاز نبرد» را به آتش‌نشانان حادثه پلاسکو تقدیم کرد و گفت: سعی کردیم قطعات متنوعی از موسیقی را برای شنوندگان انتخاب و اجرا کنیم.
شهرداد روحانی در پایان این اجرا که توجه بسیاری از مخاطبان موسیقی را به خود جلب کرده بود با استقبال علاقمندان مواجه شد ضمن قدردانی از مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه پارس و دست اندرکاران این مراسم گفت: خیلی خوشحالم که در عسلویه و در کنار شما برنامه را اجرا می کنیم و امیدواریم این برنامه ها تداوم یابد.
وی تصریح کرد: بخاطر ساختار موسیقی ارکستر سمفونی ایجاد ارتباط مخاطبان در این اجرا بسیار جالب توجه بود و نظر ما را به خود جلب کرد که در این منطقه صنعتی به مضامین فرهنگی و هنری نیز توجه جدی می شود.
رئیس روابط عمومی و امور فرهنگی منطقه ویژه پارس درباره این برنامه فرهنگی گفت: توسعه فعالیت های فرهنگی همسو با توسعه صنعت در اولویت برنامه‌های سازمان منطقه ویژه پارس قرار دارد .
ایوب بنوی یادآورشد: باتوجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و نگاه ویژه وزیر نفت و همچنین استراتژی‌های طراحی‌شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس تمامی زیرساخت‌ها و ابزار به‌منظور اجرای مطلوب فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در سطح منطقه امکان پذیر است.
تور کنسرت ارکستر سمفونیک تهران ۵ اجرا در استان های بوشهر و خوزستان ازجمله در شهرهای عسلویه، بوشهر، اهواز و منطقه آزاد اروند برگزار می کند.
ارکستر سمفونیک تهران در اولین اجرای خود در شهر عسلویه به روی صحنه رفت و به ترتیب در تاریخ های یازدهم و دوازدهم بهمن در شهر بوشهر، سیزدهم بهمن در شهر اهواز و در آخرین روز از اجرا چهاردهم بهمن ۹۵ در منطقه آزاد اروند به اجرای برنامه می پردازد.
ارکستر سمفونیک تهران با ۸۰ سال قدمت، بزرگترین و قدیمی‌ترین ارکستر سمفونیک کشور است. این ارکستر در سال ۱۳۱۲ به وسیله غلامحسین مین‌باشیان و با نام «ارکستر بلدیه» آغاز به فعالیت نمود و تا این سال رهبران متعددی را در دوران مختلف تجربه کرده و در سال ۱۳۹۵ رهبری این ارکستر به پر افتخارترین ایرانی در موسیقی کلاسیک جهان، استاد شهرداد روحانی سپرده شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.