اروپا نباید به نحوی عمل کند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست

double-quot تهران - جارپرس - رئیس جمهور در دیدار سفیر جدید بلژیک تصریح کرد: کشورهای اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.
کد خبر : 71779
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1400 - 22:24
اروپا نباید به نحوی عمل کند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید بلژیک «جیانمار کوریتزو» با اشاره به سوابق روابط دوستانه دو کشور گفت: ایران علاقه‌مند به گسترش همکاری‌ها با بلژیک و اروپا در عرصه‌های اقتصادی و تجاری است اما نباید اجازه دهیم بیگانگان بر این روابط تاثیر بگذارند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره به تعهدات خود پایبند بوده است، گفت: با وجود این، کشورهای اروپایی به تعهدات خود در برجام عمل نکردند. کشورهای اروپایی چه در توافق برجام و چه در مسائل دیگر نباید به نحوی عمل کنند که آمریکا احساس کند اروپا حوزه نفوذ اوست.

رئیس جمهور گفت: آمریکا به دنبال توسعه و تحمیل اراده ظالمانه خود در دنیا است، اما کشورهای دیگر نباید اجازه دهند یکجانبه‌گرایی و دست‌اندازی آمریکایی‌ها به مناطق مختلف در دنیا ادامه یابد.

«جیانمار کوریتزو» سفیر جدید بلژیک در تهران نیز در این دیدار با اشاره به سوابق دوستانه روابط بین دو کشور، گفت: امیدواریم با گسترش روابط اقتصادی، روابط بین تهران و بروکسل بیش از پیش تقویت شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.