ارسال کاروان کمک های انسانی دمشق و مسکو به منبج

double-quot
تهران – جارپرس – دمشق و مسکو کاروان های کمک های انسانی به شهر منبج در شمال سوریه ارسال کردند.

کد خبر : 19731
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 6:52
ارسال کاروان کمک های انسانی دمشق و مسکو به منبج

به گزارش اسکای نیوز عربی، کاروان‌های کمک های انسانی مورد حمایت روسیه و دولت سوریه به سمت شهر منبج به راه افتاده‌اند؛ این کاروان‌ها شامل خودروهای زرهی نیز هست.
در همین راستا ‘جف دیویس’ سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه گفت: ما می‌دانیم کاروان‌های انسانی که از سوی روسیه و نظام سوریه حمایت می‌شوند به سمت شهر منبج به راه افتاده‌اند.
دیویس مدعی شد، آنچه واشنگتن به دنبال آن است، تلاش تمامی طرف‌های حاضر در شمال سوریه برای بیرون راندن داعش است نه اینکه با یکدیگر بجنگند.
نیروهای حزب ‘اتحاد سوریه دموکرات’ اوت ۲۰۱۶ کنترل شهر منبج در ۳۰ کیلومتری مرزهای سوریه و ترکیه را در دست گرفتند.
در پی توافق نظام سوریه با کردها، نیروهای دولتی سوریه وارد مناطقی از جنوب غربی منبج شدند. ترکیه تهدید کرده در صورتی که کردها از منبج عقب‌نشینی نکنند به آن‌ها حمله خواهد کرد.
ارسال این کاروان‌ها برای نیروهای دمکراتیک کرد- عرب سوریه، احتمالا آنکارا را در اجرای تهدیدش منع می‌کند، چراکه وقوع جنگ میان نیروهای سوریه دموکرات و ارتش ترکیه که هر دو هم‌پیمان واشنگتن هستند به معنای ضربه هولناکی به سیاست آمریکا در منطقه است.
ترکیه پس از ورود به شهر الباب در حومه شمالی حلب هدف بعدی خود را بازپس گیری منبج از کردها اعلام کرده است. این درحالی است که نیروهای دمکراتیک کرد سوریه در شهر منبج از سوی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا پشتیبانی می شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.