ادعای قانونگذار آمریکایی: جنگ حماس و اسرائیل ماه‌ها به طول می‌انجامد

double-quot تهران- جارپرس-«مارکو روبیو » سناتور آمریکایی در اظهاراتی، یافتن یک راه‌حل برای جنگ میان حماس و اسرائیل را پیچیده دانست و مدعی شد که این درگیری‌ها ماه‌ها به طول می‌انجامد.
کد خبر : 134669
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 مهر 1402 - 10:18
ادعای قانونگذار آمریکایی: جنگ حماس و اسرائیل ماه‌ها به طول می‌انجامد

به گزارش روز دوشنبه جارپرس از ایرنا، تارنمای خبری هیل نوشت: سناتور روبیو ادعا کرده که جنگ میان حماس و اسرائیل ممکن است تا ماه ها ادامه یابد.

وی که این اظهارات را در گفت و گو با شبکه خبری سی‌ان‌ان بر زبان می آورد، ادعا کرد: «چیزی که من کاملا در مورد آن مطمئن هستم و فکر می کنم اسرائیل و دیگران هم تائید خواهند کرد، این است که توافق بر سر پایان درگیری چند شبه حل نمی شود. حماس در عمق زمین و در تونل ها پنهان شده و فقط حماس نیست. جهاد اسلامی و گروه های دیگری نیز در این جنگ دخیل هستند».

روبیو سپس یافتن یک راه حل برای جنگ کنونی را «فرآیندی پیچیده» توصیف و مدعی شد که اسرائیل توانایی انجام این کار را با حمایت واشنگتن دارد.

این سناتور جمهوری خواه در ادامه افزود: «این جنگ برای هر دو طرف پر هزینه خواهد بود. آنها این را می دانند. پیام داده اند و من فکر می کنم این وضعیتی است که ماه ها به طول می انجامد و چیزی نیست که به چند روز و چند هفته ختم شود». این قانونگذار آمریکایی سپس اضافه کرد: «با توجه به همه چیزهایی که دیده ام وضعیت اینگونه خواهد بود، امیدوارم اشتباه کرده باشم. من امیدوارم سریع‌تر تمام شود، اما به نظر می‌رسد همه بر این باورند که این روند ادامه خواهد یافت».

اظهارات این عضو مجلس سنای آمریکا در حالی مطرح شده که همزمان اسرائیل خود را برای حمله زمینی به غزه آماده می کند. رژیم صهیونیستی اخیرا به بیش از یک میلیون نفر از ساکنان غزه دستور داد تا از غزه خارج شوند و به آنها ۲۴ ساعت فرصت داد تا خانه و کاشانه خود را رها کنند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین تنها ظرف ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.