0 نظر
56 بازدید

ادعای احمدی‌بیغش درباره دخالت غیرقانونی در یک پرونده‌ قضایی

double-quot تهران - جارپرس - یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس شورای اسلامی با طرح ادعای دخالت غیرقانونی در یک پرونده خطاب به وزیر دادگستری گفت: چه کسانی در پشت صحنه، به دنبال ایجاد رانت و به تله انداختن مومنان به روش های زننده و باطل هستند.
کد خبر : 130686
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مرداد 1402 - 12:29
ادعای احمدی‌بیغش درباره دخالت غیرقانونی در یک پرونده‌ قضایی

به گزارش جارپرس از ایسنا، محمود احمدی بیغش در جلسه علنی امروز مجلس در سوالی از رحیمی وزیر دادگستری دخالت در روند رسیدگی به پرونده قضایی را مغایر با اصل ۱۶۸ قانون اساسی دانست و در توضیح سوال خود خطاب به وزیر دادگستری گفت: چه کسانی در پشت صحنه، دفاع علنی از جریانی کردند که دارای ابعاد پنهان زیادی در ایجاد رانت و به تله انداختن مومنان به روش های زننده و باطل هستند. آیا شأن وزارت و اختیارات تعریف شده در قانون اساسی و اساسنامه وزارت دادگستری به وزیر اجاره ‌ورود به چنین موضوعات ابهام برانگیزی را می دهد؟

احمدی بیغش خاطرنشان کرد که اظهارنظر مقامات باید به گونه‌ای باشد که دستاویزی و مجوزی برای استمرار خطا و غلط واضح برای خطاکاران جسور و گستاخ نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی محلس شورای اسلامی هم‌چنین مدعی شد: طبق اعلام قوه قضاییه، فردی شروع به قتل عمد کرده ، یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رشوه داده و ضرب و جرح داشته، بعد  چنین فردی ضمانت شده؛ وزیر دادگستری به این موارد پاسخ دهد.

احمدی بیغش در بخش دوم سخنانش خطاب به رئیس مجلس گفت: آقای رئیس، من قصد بیان مسائل پشت پرده را نداشتم اما آقای رحیمی چنان با قدرت و از موضع بالا صحبت کرد که نمایندگان مجلس را عده ای زیاده‌خواه و کسانی که دنبال مطالبات شخصی هستند معرفی کرد؛ انتظار می رود رئیس مجلس از شأن نمایندگان دفاع کند.

وی با بیان این‌که «بنده مخالفتی با گرفتن وقت از سوی وزیر برای فردی ندارم» با طرح موضوعاتی درباره شرکت الوند و حواشی پرونده آن به خصوص درباره فردی به نام مهاجر، خطاب به وزیر دادگستری گفت: مگر من و شما مطالبه مبارزه با فساد نداریم؟

احمدی بیغش خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بپرسید که آقای مهاجر چند روز است دائماً زنگ زده و فحاشی می‌کند. من حاضرم مسائل پشت پرده را بگویم اما در جلسه ای که رئیس و آقای رحیمی باشند.

نماینده مردم شازند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مشکلات آلودگی که معتقد است بر اثر آلاینده‌های کارخانه مورد اشاره منجر به شیوع بیماری سرطان در منطقه شده است، خطاب به وزیر دادگستری گفت: من نظر شخصی نمی دهم و بهتر است شما خدا را در نظر بگیرید، شما نمی توانید به جای مردم شازند باشید که برای تامین پول شیمی درمانی بیماران تحت تکفل خود و تهیه یک آمپول شیمی درمانی ۱۱ میلیون پول می‌دهند. من نمی گویم صنعت بد است بلکه شازند تحمل آلایندگی بیشتر را ندارد. هر چند شما می گویید مجوز داشته اند اما من از شما می پرسم مگر متروپل آبادان مجوز نداشت؟ اگر داشت چرا پس از آن جنایت دستگاه قضایی به دنبال پیدا کردن مجرم بود. بنابراین این مجموعه در شازند نیز از درون خالی است لذا بهتر است متروپل را دوباره تکرار نکنید.

وی اضافه کرد: آقای رحیمی من چه منافعی دارم؟ دلم برای مردم منطقه می سوزد. این افراد با چه رانتی مجوزی گرفته اند؟ مجوز هیات دولت را زمانی گرفتند که تمامی ساخت و ساز آنها تمام شده بود. مجلس جایی نیست که شما بتوانید در آن امر و نهی کنید. من چه زمانی گفتم قاضی حکم غلط داده است؟ بلکه می گویم شما به عنوان وزیر می‌دانستید که جرم این آقا چیست.

احمدی بیغش خطاب به قالیباف با بیان این‌که « از شما می خواهم جلسه ای بگذارید تا من پشت پرده ها را مطرح کنم و خدا را شاهد می گیرم هر چند می دانم صدایم به جایی نمی رسد» مدعی شد: وقتی به عنوان نماینده برای انجام تحقیق و تفحص به آن شرکت رفتیم ما را با توهین بیرون کردند و تاکنون نیز چنین اجازه نداده اند.

وی خطاب به رحیمی وزیر دادگستری گفت: چند ده میلیون حقوق می گیرید؟ حقوقتان را در کنار درآمد مردم شازند قرار دهید. تاکنون آمپول چند میلیونی برای شیمی درمانی فرزندت نخریده ای پس فقر و بیماری را نمی دانی، بعد می گویید من زیاده خواه هستم.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.