ادعای آمریکا درخصوص هک شدن سامانه‌های حساس ژاپن

double-quot تهران - جارپرس - آژانس امنیت ملی آمریکا به تازگی ادعا کرده است در سال ۲۰۲۰ چین سامانه‌های حساس دفاعی ژاپن را هک کرده بود.
کد خبر : 130731
تاریخ انتشار : سه‌شنبه 17 مرداد 1402 - 16:48
ادعای آمریکا درخصوص هک شدن سامانه‌های حساس ژاپن

به گزارش جارپرس از باشگاه خبرنگاران، وبگاه واشنگتن پست در مقاله‌ای ادعا کرد: در پاییز ۲۰۲۰، آژانس امنیت ملی (آمریکا) به کشف نگران کننده‌ای دست یافت. هکر‌های نظامی چینی شبکه‌های دفاعی طبقه بندی شده مهم‌ترین متحد راهبردی آمریکا را در شرق آسیا به خطر انداخته و جاسوسان سایبری ارتش آزادیبخش خلق چین به حساس‌ترین سامانه‌های رایانه‌ای ژاپن نفوذ کرده بودند.

به گفته سه مقام ارشد سابق آمریکا که در میان ده‌ها مقام فعلی و سابق آمریکا و ژاپن بودند که با آن‌ها مصاحبه شده بود، اما نخواستند نامشان فاش شود، هکر‌ها دسترسی عمیق و مستمر داشتند و به نظر می‌رسید به دنبال هر چیزی بودند که به دستشان می‌رسید، مانند طرح ها، قابلیت‌ها و ارزیابی‌ها درباره کاستی‌های نظامی.

براساس ادعای این وبگاه آمریکایی نفوذ سال ۲۰۲۰ آنقدر نگران کننده بود که ژنرال پل ناکاسون، رئیس آژانس امنیت ملی آمریکا و متیو پاتینگر، فرماندهی سایبری آمریکا که در آن زمان معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید بود، رهسپار توکیو شدند. آن‌ها به وزیر دفاع ژاپن اطلاع دادند و وزیر دفاع به قدری نگران شد که خودش این مسئله را به نخست وزیر اطلاع داد.

واشنگتن پست در ادامه ادعا کرد چین در حال گسترش قابلیت‌های سایبری خود است. از اواسط سال ۲۰۲۱، دولت آمریکا و شرکت‌های امنیت سایبری غربی، نفوذ فزاینده چین به زیرساخت‌های حیاتی را در آمریکا، گوام و سایر نقاط آسیا و اقیانوسیه ثبت کرده‌اند. شرکت مایکروسافت در ماه مه گفت این اهداف سیستم‌های ارتباطی، حمل و نقل و آب و برق شامل است. هکر‌های مستقر در چین به تازگی ایمیل‌های وزیر بازرگانی، سفیر آمریکا در چین و سایر دیپلمات‌های ارشد -حتی در میانه تلاش دولت بایدن برای گرم کردن روابط با پکن- به خطر انداختند.

از سویی دیگر مقامات دولتی آمریکا ادعا می‌کنند که شبکه‌های آمریکا صد در صد ایمن نیستند. در طول دو دهه گذشته، موارد هک روسیه، چین، ایران و کره شمالی فراوان بوده است. مطالب حساس تجاری و طبقه بندی شده دزدیده شده است، ابزار‌های هک فوق سری آژانس امنیت ملی منتشر شده است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.