ادامه ناآرامی ها در ونزوئلا/۳۶ کشته طی ماه گذشته

double-quot

تهران – جارپرس -با کشته شدن یک جوان ۲۲ ساله در ناآرامی‌های ونزوئلا تعداد تلفات اعتراضات خونین و مرگبار این کشور در یک ماه گذشته به بیش از ۳۶ نفر رسیده است.

کد خبر : 20582
تاریخ انتشار : شنبه 16 اردیبهشت 1396 - 7:06
ادامه ناآرامی ها در ونزوئلا/۳۶ کشته طی ماه گذشته

به گزارش جارپرس به نقل از تسنیم از خبرگزاری فرانسه، یک مقام رسمی اعلام کرد: یک جوان ۲۲ ساله که در خشونت های خیابانی ونزوئلا زخمی شده بود، جان خود را از دست داده است. به این ترتیب از آغاز ناآرامی های یک ماه گذشته در این کشور تاکنون بیش از ۳۶ نفر کشته شده اند.

اعتراضات ضد دولتی در ونزوئلا موجب گسترش غارت از فروشگاه ها و اموال دولتی در سراسر شهرهای این کشور شده است.

تظاهرات اعتراض آمیز روز جمعه در شهر روزاریو دوپریخا در غرب ونزوئلا در شرایطی تشدید شد که معترضان مجسمه هوگو چاوز رئیس جمهور سابق ونزوئلا را پایین کشیدند.

اعتراضات ونزوئلا پس از اعلام تصمیم اخیر نیکولاس مادورو رئیس جمهور برای برگزاری انتخابات با هدف تشکیل مجلس موسسان جدید وارد مرحله تازه ای شده است.

پس از گذشت یک ماه از اعتراضات داخلی و درخواست مخالفان برای برپایی تظاهرات سراسری زودرس، مادورو اخیرا اعلام کرد که قصد دارد مجلس موسسان جدیدی را تشکیل دهد تا نمایندگان این مجلس، در قانون اساسی ونزوئلا بازنگری کنند.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که این پیشنهاد مادورو تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر ۲۰۱۸ برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.

پس از آنکه دادگاه عالی ونزوئلا اوایل ماه آوریل کوشید اختیارات قانونگذاری مجمع ملی تحت کنترل مخالفان را به خود واگذار کند، تظاهرات گسترده ای در شهرهای این کشور برپا شد. دادگاه بعدا این تصمیم خود را باطل کرد اما ناآرامی ها همچنان ادامه یافت و تظاهر کنندگان خواستار برگزاری انتخابات جدید ریاست جمهوری و برکناری قضات دادگاه عالی هستند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.