ادامه درگیری در زندان حسکه/شمار کشته‌ها به ۱۰۲ تن رسید/آمریکا: به مبارزه با داعش ادامه می‌دهیم

double-quot تهران - جارپرس - دیده‌بان حقوق بشر سوریه شنبه شب اعلام کرد که تعداد کشته شدگان درگیری‌های حمله داعش به زندان غویران در حسکه سوریه به ۱۰۲ تن از جمله ۶۱ داعشی رسیده است. این درحالی است که درگیری‌ها برای چهارمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.
کد خبر : 81394
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 9:08
ادامه درگیری در زندان حسکه/شمار کشته‌ها به ۱۰۲ تن رسید/آمریکا: به مبارزه با داعش ادامه می‌دهیم

 

به گزارش جارپرس از ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، رامی عبدالرحمن، مدیر دیده‌بان حقوق بشر سوریه در توضیح آخرین رخدادها در زندان غویران در الحسکه در شمال شرق سوریه هرگونه شایعات درباره سلطه نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) بر این زندان را تکذیب و تاکید کرد که این زندان همچنان در کنترل داعش است.

عبدالرحمن تائید کرد که حدود ۱۵۰ زندانی داعشی از زندان فرار کردند و ۱۳۰ نفر از آنها دستگیر شدند.

مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه خاطرنشان کرد: عناصر داعش تعدادی از کارکنان زندان را به گروگان گرفته‌اند و هنوز مشخص نیست که آنها کشته شده اند یا خیر.

وی گفت که نیروهای قسد با حمایت ائتلاف بین المللی به جستجوی فراریان از زندان ادامه می‌دهند و به حمله هوایی به ساختمانی در مجاورت زندان که گمان می رود عناصر داعش را در خود جای داده است، اشاره کرد.

همزمان وزارت خارجه آمریکا در واکنش به رخدادها در زندان غویران از نیروهای کرد سوریه به دلیل واکنش سریع و تعهد مستمر به مبارزه با داعش در شمال شرق سوریه قدردانی کرد.

این وزارتخانه در بیانیه خود ضمن تسلیت به خانواده‌های زندانبانانی که در حمله اولیه بمب‌گذاری و درگیری‌های متعاقب آن مجروح و کشته شدند، عنوان داشت: این حمله نشان گر اهمیت و ضرورت حمایت مالی از ائتلاف بین المللی برای شکست طرح‌های داعش است.

در این بیانیه آمده است : ما همچنان در کنار شرکای خود در منطقه برای مقابله با بقایای داعش می ایستیم.

زندان غویران واقع در استان حسکه در شمال شرقی سوریه، یکی از بزرگترین زندان‌های سوریه است که تعداد زیادی از داعشی‌ها را در خود جای داده است. حدود ۳۵۰۰ زندانی از نیروها و رهبران داعش در این زندان بودند. حمله به این زندان یکی از بدترین حملات از زمان اعلام نابودی داعش در سوریه در مارس ۲۰۱۹ است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.