0 نظر
83 بازدید

ادامه‌دار بودن همکاری‌های نظامی عراق و آمریکا

double-quot تهران - جارپرس - وزرای دفاع عراق و آمریکا طی نشستی تاکید کردند همکاری‌های نظامی دو جانبه باید ادامه داشته باشد.
کد خبر : 130891
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 19:56
ادامه‌دار بودن همکاری‌های نظامی عراق و آمریکا

به گزارش جارپرس از باشگاه خبرنگاران، «ثابت العباسی» وزیر دفاع عراق با هیاتی از همراهان خود طی هفته جاری به آمریکا سفر کرد. او در این سفر با همتای آمریکایی خود دیدار کرده و دو طرف خواستار ادامه داشتن همکاری‌های نظامی در همه عرصه‌ها شدند.

براساس گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، در بیانیه مشترک امنیتی عراق و آمریکا که بامداد امروز (چهارشنبه ۹ اوت) منتشر شد، آمده است: هیئت‌های عراقی و آمریکایی بار دیگر بر پایبندی خود به توسعه توانایی امنیتی و دفاعی عراق و تعمیق همکاری امنیتی در مجموعه کاملی از مسائل برای تقویت منافع مشترک در امنیت و حاکمیت عراق و ثبات منطقه تأکید کردند.

این بیانیه تأکید کرده که گفتگو‌های همکاری امنیتی مشترک نشان‌دهنده پختگی شراکت راهبردی دو کشور بر اساس مذاکرات دوجانبه سابق از جمله گفت‌وگوی راهبردی آمریکا و عراق در ژوئیه ۲۰۲۱ و کمیته عالی هماهنگی دو کشور در فوریه ۲۰۲۳ است.

در این بیانیه آمده که اقدامات جاری برای تقویت توان نهاد‌های امنیتی عراق با کمک‌های نظامی آمریکا و برنامه همکاری امنیتی از جمله تأمین مالی نظامی خارجی و فروش سلاح و همچنین فرصت‌های آموزشی برای نظامیان عراقی و افزایش مشارکت عراق در رزمایش‌های نظامی زیر نظر فرماندهی مرکزی آمریکا از دیگر موضوعات مورد بحث در این مذاکرات بود.

وزیر دفاع آمریکا در این نشست اهمیت این گفتگو‌ها در ارتقای شراکت امنیتی پایدار میان این کشور و عراق را که مبتنی بر مذاکرات استراتژیک در ژوئیه ۲۰۲۱ است، ستود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.